مدیرعامل شرکت توزیع برق یزداعلام کرد:
مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد گفت : مهمترین دستاوردهای سفر وزیر نیرو به این استان در حوزه برق تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران بخش انرژی خورشیدی بود.
کد خبر: ۸۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 31 August 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا صحتی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود : وزیر نیرو در سفر خود در هفته دولت به استان یزد نگاه خوبی به مصرف انرژی خورشیدی در این استان داشت و بر حمایت از این نوع مصرف تاکید کرد. وی افزود : در این سفر مهندس چیت چیان از حمایت دولت از خط دوم انتقال آب به یزد نیز خبر داد که فکر کنم مهمترین دستاورد این سفر بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد درباره وضعیت استان در حوزه انرژی های نو و سیستم فتوولتاییک اظهار کرد : در راستای گسترش انرژی های تجدید پذیر وزارت نیرو از محل بند 69 قانون بودجه سال 1392 اعتباراتی را برای نصب رایگان این سیستم برای مساجد ، اماکن زیارتی و واحدهای آموزشی و همچنین تامین یارانه ویژه مشترکین خانگی متقاضی نصب سامانه های فتو ولتاییک تخصیص داده است.
** 600 مگاوات درخواست نصب انرژی خورشیدی در استان
وی اضافه کرد : در این بخش حدود 400کیلووات ظرفیت نصب شده استان در مساجد، واحدهای زیارتی و آموزشی و منازل استان است که 35میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص داده شده است.
به گفته صحتی در حوزه انرژی خورشیدی 600 مگاوات درخواست نصب داده شده که در حال پیگیری است ضمن آنکه دولت به مصرف کنندگان خانگی این بخش تا 50درصد تخفیف پرداخت می کند.
این مسوول خاطرنشان کرد : با وجود هزینه بالای پنل های خورشیدی این هزینه در مدت 2 تا 2.5 سال با کاهش هزینه مصرف جبران می شود ؛ علاوه بر آن مصرف کننده می تواند با انتخاب یکی از سیستم های پنل خورشیدی که یکی از آنها ذخیره کننده در باطری و دیگری وصل شده به سیستم سراسری است به کاهش مصرف برق کمک کند.
** یزد دارای کمترین خاموشی در میان استانها
این مسوول در ادامه با اشاره به پایان پیک بار مصرف برق گفت: خوشبختانه این مدت را بخوبی و با کمترین خاموشی و حوادث پشت سرگذاشتیم و در واقع خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم.
صحتی با اشاره به خاموشی 34/ درصدی در استان افزود: در مقایسه با سایر استان های کشور، یزد کمترین خاموشی را در بخش توزیع در تابستان امسال داشت.
وی ادامه داد: امسال در دو ماه تیر و مرداد تعرفه چهار را با کاهش 20درصدی هزینه ها برای چهار شهرستان اعمال کردیم .
وی با تاکید بر لزوم پرداخت الکترونیکی و به موقع قبوض از سوی مردم تصریح کرد : در حال حاضر 90درصد قبض های برق استان به همین صورت پرداخت می شود .
** 80درصد مشترکین برق استان در بخش خانگی است
این مسوول درباره تعداد مشرکین برق استان گفت: در حال حاضر 587هزار مشترک داریم که 476هزار مشترک آن یعنی 80درصد مشترکین ما خانگی هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تعداد مشترکین بخش صنعت ، کشاورزی و عمومی را نیز به ترتیب 9 هزار و 369 ، هشت هزار و 289 و 14 و 619 مشترک اعلام کرد.
صحتی خاطرنشان کرد : طول شبکه‎های توزیع برق استان شامل 9 هزار و 755 کیلومتر شبکه فشار متوسط و هفت هزار و 446 کیلومتر شبکه فشار ضعیف است.
وی همچنین طول پست های هوایی و زمینی استان را 13 هزار و 527 کیلومتر بیان کرد و افزود : در سال گذشته 255 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 326 کیلومتر فشار ضعیف در استان ایجاد شد.
این مسوول درباره میزان فروش این شرکت در سال جاری گفت: در سال 93 فروش انرژی ما چهار میلیون و 97هزار کیلووات بوده که امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 9درصد افزایش داشته است.
صحتی با اشاره به تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار از سال 1390 تا پایان تیر 94اظهار کرد: در این خصوص 1965کیلومتر کابل خودنگهدار نصب شده و 1379کیلومتر نیز در دست اجراست.
** تلفات برق یزد کمتر از متوسط کشور
مدیرعامل توزیع برق یزد از کاهش تلفات برق استان نیز خبر داد و افزود: در این خصوص تلفات برق ما در سال 91 حدود 9.7 درصد بوده که در پایان سال 93 این میزان 8.4درصد رسیده در حالی که متوسط این میزان در کشور 14درصد است.
وی با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف برق گفت: در حال حاضر تولید یک کیلو وات برق هزار دلار سرمایه نیاز دارد .
صحتی درباره فعالیت ها و خدمات شاخص شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز به افتتاح دیسپاچینگ نوین و اتوماسیون تجهیزات شبکه توزیع ،نصب 50 کلید اتوماسیون و 80 مجموعه آشکارساز خطا ،کاهش متوسط زمان واگذاری انشعاب به 3.5 روز و طرح ابتکاری تولید ' تیر کامپوزیت' با قابلیت تغییر ارتفاع اشاره کرد.
** بهره برداری از 79 طرح در هفته دولت
وی در پایان از بهره برداری از 79 طرح برق در هفته دولت خبر داد و گفت : این طرحها در پنج محور برق رسانی مناطق شهری و روستایی، مسکن مهر شهری، توسعه و ساخت، اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق و تامین روشنایی در مناطق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر 169میلیارد ریال اجرا شده است.
مدیرعامل توزیع نیروی برق یزد با بیان اینکه بهره برداری از طرح های یاد شده نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکان دارد، عنوان کرد: با اجرای 30 طرح توسعه و ساخت شهری و روستایی افزون بر 37 هزار متر شبکه فشار متوسط و یک هزار و 202 دستگاه چراغ پربازده به تجهیزات شبکه استان افزوده خواهد شد.
صحتی تصریح کرد: در حوزه روشنایی، 24 طرح با ساخت سه هزار 830 متر شبکه فشار متوسط با هزینه بالغ بر 23 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی برق رسانی به مسکن اجتماعی را از اولویت های وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید برشمرد و خاطرنشان کرد: در این راستا یکهزار و 464 متر شبکه فشار متوسط برای برق رسانی به دو طرح مسکن اجتماعی در شهرستان های بافق و مهریز و سایت فاطمیه یزد ساخته شده است.
صحتی تامین روشنایی بلوارهای ولایت، ملائک و بلوار شهدای گمنام را از مهمترین پروژه های روشنایی شهرستان یزد برشمرد و گفت: در مجموع طرحهای روشنایی قابل افتتاح بالغ بر هزار و 739 دستگاه چراغ روشنایی با توان مصرفی 70 و 150وات بکار رفته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار