کد خبر: ۸۶۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷ 18 June 2020
برداشت هندوانه، از ۵۰ هکتار از مزارع شهرستان بهمئی آغاز شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان رضا راهدار بهمئی مدیر جهاد کشاورزی بهمئی با اشاره به اینکه، مزارع این شهرستان بدلیل حاصلخیز بودن اراضی کشاورزی مهمترین کانون کشت هندوانه استان محسوب می‌شود گفت: امسال کشاورزان این شهرستان ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت هندوانه اختصاص داده اند.

رضا راهدار بهمئی، با بیان اینکه، محصول برداشت شده به بازار‌های داخلی و همچنین کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود افزود: پیش بینی می‌شود بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن محصول هنداونه از اراضی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

او زمان برداشت محصول هندوانه را تا پایان خردادماه اعلام کرد و ادامه داد: عمده مناطق کشت هندوانه در مناطق حوزه کت و قلات است و محصوله تولیدی علاوه برنیاز مصرفشهرستان به مرکز استان و استان‌های خوزستان، اصفهان، تهران، تبریز و ارومیه و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه، سطح زیر کشت هندوانه در بهمئی امسال در مقایسه با پارسال ۲۰ هکتار افزایش یافته است گفت: رغبت کشاورزان به کشت این محصول، وجود زمین‌های حاصلخیز، رعایت تناوب زراعی و وجودآب کشاورزی از جمله عوامل افزایش سطح زیر کشت این محصول است.

راهدار بهمئی به اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در اراضی این شهرستان اشاره کرد و افزود: نیاز آبی اراضی هندوانه به حدود ۱۳ هزار متر مکعب در هکتار است که با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار این مقدار به ۸ هزار متر مکعب کاهش خواهد یافت.

او هندوانه‌های کشت شده در بهمئی را از ارقام اسکرو و بیکر اعلام کرد و ادامه داد: از هر هکتار از اراضی کشاورزی بهمئی ۶۰ تن هندوانه برداشت می‌شود که نسبت به میانگین کشوری ۳۴ تن بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار