فریدون یاوری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه پیشگیری از بروز حوادث در مناطق جنگلی را از طریق فرهنگ سازی مهم دانست و گفت: بهار پرباران امسال موجب افزایش تراکم جنگل‌ها و در نتیجه افزایش احتمال بروز آتش سوزی شده است.
کد خبر: ۸۶۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 17 June 2020

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: آتش سوزی اخیر که در منطقه بوزین و مرخیل اتفاق و دو روز به طول انجامید مهار شد اما در مورد ارسال خبرهای تازه مبنی بر آتش سوزی مجدد با پاوه تماس گرفته ایم و منتظر پاسخ هستیم.

وی علت آتش سوزی اخیر را در دست بررسی اعلام کرد و افزود: متاسفانه در این حادثه یکی از بسیجیان که جز تیپ انصار الرسول بود به شهادت رسید. باید توجه داشت که وقتی بارش ها افزایش می یابد جنگل ها و درختان متراکم تر و احتمال بروز حادثه بیشتر می شود.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه بیان داشت: بهار پر باران امسال منجر به افزایش تراکم جنگل و مراتع شد در چنین شرایطی کنترل و مهار آتش سوزی بسیار سخت تر است و در سال های گذشته نیز با چنین مواردی رو به رو بودیم.

یاوری رعایت اصول ایمنی را برای بومیان محلی، گردشگران و کوهنوردان جدی خواند و خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی این اصول را رعایت نمی کنند و منجر به بروز چنین حوادثی می شوند که تمام مسئولین مستقیم و غیر مستقیم زیربط را درگیر می کند، این مناطق بعضا صعب العبور هستند و شناسایی محل آتش سوزی و رسیدگی به آن همه را با مشکل مواجه می کند.

یاوری در پایان پیشگیری از بروز حوادث از طریق فرهنگ سازی و رعایت اصول ایمنی را بهترین راه برای مقابله با بروز چنین حوادثی عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار