مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: 4 میلیارد تومان اعتبار از محل ماده 12 و حوادث برای جبران خسارت به سیل خلخال و کوثر اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 31 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در اردبیل اظهار کرد: این اعتبارات با پیگیری مسئولان استانی و نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آسیب‌دیده از سیل اخیر در خلخال تامین شده که به سرعت توزیع این اعتبارات را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: مابقی این اعتبارات برای پروژه‌های خلخال به ویژه راه‌های آسیب‌دیده اختصاص یافته که امیدواریم زمینه بازسازی پروژه‌های آسیب دیده فراهم آید.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل یادآور شد: دستگاه‌های متولی باید با جذب سریع این اعتبارات و کمک گرفتن از منابع استانی و شهرستانی نسبت به تکمیل این پروژه‌ها اقدام کنند که بهسازی آسفالت راه‌های روستایی، پل‌ها، سیل‌بندها، سدهای معیشتی و استخرهای کشاورزی، بازسازی جاده‌های بین مزارع و ... را شامل می‌شود.

اسلامی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن 20 مهر ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله اجرای برنامه‌ها در طول این هفته تدوین شده و تلاش ما بر این است تا در طول این هفته حداقل یک یا دو مورد مانور ساعت صفر را با همکاری کارگروه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران برگزار کنیم.

این مسئول ادامه داد : با بروز این حادثه فرضی و اجرای مانور آمادگی سعی‌مان بر این خواهد بود تا بتوانیم آمادگی‌ نیروهایمان را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از افتتاح چندین پروژه در هفته ایمنی در برابر زلزله در مهر ماه خبر داد و افزود: این پروژه‌های از محل اعتبارات مدیریت بحران در سال‌های اخیر اجرایی شده است.

اسلامی در پیش بودن فصل سرما و زمستان را یادآور شد و عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی نسبت به ذخیره سوخت و دوگانه‌سوز کردن سیستم حرارتی خود تلاش کنند تا مشکلی در فصل زمستان پیش نیاید.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در پایان سخنان خود افزود: در کنار این امر گازرسانی به مناطق روستایی در طول یک سال اخیر مورد توجه قرار گرفته و قطعا با این رویه در تامین سوخت مورد نیاز روستاییان با مشکلی روبه‌رو نخواهند شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار