امید حاج محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت:معرفی ۶ شرکت و کارخانه خوراک دام به تعزیرات حکومتی، ۱۷ مورد معرفی داروخانه، شرکت پخش، مرکز مایه کوبی، کارخانه خوراک دام به تعزیرات حکومتی در زمینه دارو و درمان دامپزشکی سال ۹۸ استان و همچنین معرفی بخش خصوصی به هیات رسیدگی به تخلفات دامپزشکی به تعداد ۳۰ مورد ثبت شده است.
کد خبر: ۸۵۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 07 June 2020
امید حاج محمدی با اشاره به اقدامات دامپزشکی استان در خصوص دارو و درمان سال ۹۸در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:ساماندهی و احصاء آخرین وضعیت موجودی تعداد شرکت‌های پخش استانی فعال و غیر فعال، تهیه آمار هفتگی رصد و پایش دارو، واکسن و نهاده و جمع بندی آن و ارسال مستندات به سازمان دامپزشکی کشور، احصاء تخلفات بخش خصوصی، برگزاری جلسات مشترک با نظام دامپزشکی استان، ارزیابی عملکرد تمامی شهرستان‌های استان در خصوص فعالیت در حوزه دارو درمان (خصوصی و دولتی) و امتیاز بندی آنها، به روز رسانی و تهیه آخرین فرم‌های کاری جهت امور نظارتی و نیز ساماندهی و به روز رسانی سامانه خدمات دارویی (d.ivo.ir) در استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت.
 
وی با اشاره به عملکرد آزمایشگاه مرکز دامپزشکی استان طی سال ۹۸ خاطر نشان کرد: در بخش سرولوژی دام یک هزار و ۵۴۰ مورد آزمایش، سرولوژی طیور بالغ بر هفت هزار و ۶۲۲ مورد آزمایش، حدود ۲ هزار و ۹۷ آنالیز شیمی و چهار هزار و ۸۹۳ مورد کشت میکروبی در عرصه کنترل کیفی آزمایشگاهی را داشته ایم.
 
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود:از خدمات دیگر دامپزشکی یک هزار و ۶۲۰ مورد بازدید از مراکز درمانی، داروخانه و شرکت پخش دارو، تمدید سه پروانه شرکت‌های پخش استانی، ۲ صدور پروانه برای شرکت‌های پخش استانی و صدور ۱۶ پروانه اشتغال به امور درمانی و مایه کوبی است.

حاج محمدی تصریح کرد:تعداد آزمایشات صورت گرفته بالغ بر:۱۸۷۲ مورد و تعداد موارد مثبت بیماری: یک مورد در سال ۹۸ بوده، که کاهش چشمگیر کانون‌های بیماری را داشتیم که این مهم از نظارت‌های مستمر و دقیق حاصل شده است.

وی در پایان گفت:برخورد با متخلفان در حوزه‌های مختلف آبزی پروری و اجرای کامل و به موقع دو مرحله طرح ملی مراقبت بیماری‌های ویروسی ماهیان گرم آبی واقع در شهدای قصرشیرین در سه فاز و مزارع سرد آبی ریجاب به تعداد ۱۷۵ پیگیری برای صدور پروانه با جدیت و نظارت مستمر صورت گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار