مدیر گروه کنترل بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۳۳ محدودیت کرونایی به دنبال شیوع کرونا در استان اعمال می شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵ 01 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،سارا شاه آبادی درباره اعمال ۳۳ محدودیت جدید به دنبال شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه اظهار داشت: مهمترین محدودیت‌های پیشنهاد شده اعمال محدودیت در آرامستان ها است زیرا آرامستانها مکانی شلوغ است و مردم در آن نکات بهداشتی را چندان رعایت نمی‌کنند بنابراین اگر مصوب شود آرامستانها باید به طور جدی ساماندهی شوند.

وی افزود: همچنین نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها با رعایت حداقل فاصله دو متر از دیگر پیشنهادات ارائه شده است.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: همچنین رعایت فاصله گذاری در اتوبوس‌ها با رعایت فاصله یک صندلی میان مسافران و همچنین سوار کردن دو مسافر در صندلی عقب تاکسی از دیگر پیشنهادات ارائه شده برای اعمال محدودیت است.

شاه آبادی گفت: همچنین بر اساس یکی دیگر از پیشنهادات با همکاری نیروی انتظامی نیز از ورود افراد بدون ماسک و دستش به مجتمع‌های تجاری خودداری می‌شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به افزایش موارد بستری و شیوع ویروس کرونا ۳۳ پیشنهاد را به ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه داده و پس از بررسی نتایج آن اعلام خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: البته رعایت یک صندلی فاصله میان مسافران هواپیما نیز پیشنهاد شد که مورد قبول واقع نشد.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین تالارهای پذیرایی و باغ‌ها همچنان حق فعالیت در ایام را ندارند و رستوران‌ها و غذاخوری‌ها نیز با اولویت پذیرش سفارش بیرون بر فعال خواهند بود و در صورتی هم که مهمان را پذیرش کنند باید با رعایت فاصله میان صندلی‌ها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: باید نظارت بر اصناف نیز تشدید شود هرچند دانشگاه علوم پزشکی موارد تخلف مشاهده شده را به طور مکرر به مسئولان گزارش داده و برخوردهایی هم انجام شده است.

شاه‌آبادی گفت: مردم به دلیل مشکلات معیشتی مجبور به خروج از منزل هستند با این حال باید نکات بهداشتی رعایت شود و البته محدودیتی برای خروج از منزل اعمال نخواهد شد.

این مسئول ادامه داد: بر اساس مطالعات جدید از آنجا که ویروس کرونا پدیده جدیدی است اطلاعات مربوطه به تدریج و توسط سازمان‌های معتبر منتشر خواهد شد، با این حال بر اساس آخرین یافته‌ها یکی از عوامل بسیار مهم در پیشگیری از ابتلاء به کرونا رعایت فاصله حداقل دو متر است زیرا ممکن است از طریق نفس کشیدن یا صحبت کردن فرد ناقل، این ویروس انتقال یابد.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک در مجامع نیز از دیگر عوامل پیشگیری از شیوع ویروس است که متأسفانه شاهد هستیم این حساسیت در بین مردم کاهش یافته البته بازگشایی های اعلام شده از سوی دولت بی تأثیر نبود و مردم چنین پنداشتند که اوضاع به حالت عادی بازگشته در حالی که اینگونه نیست.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و انجام بسپار یابی فعال، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمانشاه افزایش یافته است.

شاه آبادی تصریح کرد: این بیماران در جامعه حضور دارند و و صورتی که نکات بهداشتی را رعایت نکنند دیگران نیز مبتلا خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه باید همه افرادی که با آنها در ارتباط هستیم را ناقل بیماری تصور کنیم، افزود: همچنان تعدادی از افراد بدون علامت و ناقل هستند بنابراین باید همچنان نکات بهداشتی به طور جدی رعایت شود.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر آزمون‌های مدارس به جز پایه سوم متوسطه اول و سوم متوسطه دوم به صورت مجازی برگزار می‌شود و برای دانش آموزانی که در مدارس حضور می‌یابند باید رعایت فاصله یک صندلی هنگام نشستن، برگزاری آزمون در فضای باز، استفاده از ماسک و دستکش و لوازم شخصی الزامی است.

شاه آبادی گفت: بر اساس بازرسی‌هایی که از مدارس انجام شده در مدارس نکات مذکور رعایت شده است.

وی افزود: همچنین تاکنون برای بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها تصمیم‌گیری نشده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار