رئیس هیات پرورش اندام استان کرمانشاه از زیان مالی بالای باشگاه های بدنسازی کرمانشاه در پی شیوع کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 31 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،حسین شیروانی به تعطیلی چند ماهه باشگاه های بدنسازی استان اشاره کرد و گفت: حدود 420 باشگاه بدنسازی داریم که تقریبا یک سوم باشگاه‌های استان را تشکیل می دهند و با شیوع کرونا در این چند ماه دچار مشکلات عدیده ای شده اند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از این باشگاه‌ها استیجاری هستند و برخی از آنها هم وام هایی برای رونق کارشان گرفته اند، در این تعطیلی چندماهه ضرر مالی زیادی دیده اند.

رئیس هیات پرورش اندام استان افزود: هرچند برنامه‌ای برای حمایت مالی از طریق اعطای تسهیلات به این باشگاه‌ها درحال اجرا است، اما شروطی همچون داشتن پرسنل بیمه شده تامین اجتماعی باعث شده تا بسیاری از این باشگاه ها مشمول اخذ این وام نباشند.

وی اعلام کرد: همچنین، بسیاری از مربیانی هم که در این باشگاه ها مشغول به کار هستند، درآمدشان تنها از این راه بوده و طی مدت شیوع کرونا و تعطیلی باشگاه دچار مشکلاتی شده اند.

شیروانی در ادامه به بازگشایی باشگاه های بدنسازی با رعایت شروطی اشاره کرد و افزود: هرچند بازگشایی باشگاه‌ها را اعلام کرده اند، اما باید پروتکل‌های بهداشتی در آنها رعایت و بصورت مستمر ضدعفونی شوند، این درحالی است که با وضع اقتصادی این باشگاه ها تهیه محلول ضدعفونی کننده برای آنها سخت خواهد بود و نیاز است مرکز بهداشت حمایت کافی را از باشگاه ها در این رابطه باشد.

وی تصریح کرد: البته درحال حاضر حضور ورزشکاران در این باشگاه ها کمرنگ است و زمان نیاز داریم تا به رونق دوباره خود بازگردند.

رئیس هیات پرورش اندام استان در ادامه به تشریح مهمترین برنامه های این هیات برای سالجاری پرداخت و گفت: امسال در تلاشیم کلاس‌های آموزشی مختلفی را برای داوران و مربیان برگزار کنیم و درصورتی که شرایط فراهم شود چندین میزبانی در رشته‌های پرورش اندام، پاورلیفتینگ و... داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه طی پنج سال حضورش در هیات کرمانشاه رشته‌های مختلف پرورش اندام استان ارتقاء و رشد خوبی پیدا کرده‌اند، اعلام کرد: مسابقاتی که ما در استان برگزار می‌کنیم در سطحی هستند که از نظر کیفی با مسابقات ملی و بین المللی این رشته رقابت می‌کنند.

شیروانی توجه ویژه به بخش بانوان، توجه به شهرستان ها و استعدادیابی را از دیگر برنامه‌هایی دانست که هیات پرورش اندام استان روی آنها تمرکز کرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار