مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از همه بهبودیافتگان کرونا خواست تا به شکرانه سلامتی که به دست آورده‌اند، جهت کمک به دیگر بیماران کرونایی، پلاسما اهدا کنند.
کد خبر: ۸۵۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 31 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پژمان صالحی فر ، با اشاره به تاثیر پلاسمای دریافتی از بهبود یافتگان کرونا در درمان سایر بیماران کرونایی، گفت: از نظر پزشکی بالینی هر فردی که به کرونا مبتلا شده و بهبود پیدا کرده، قطعا آنتی بادی هایی(پادتن هایی) در بدن او ایجاد شده که توانسته با ویروس مبارزه کند.

وی افزود: این آنتی بادی ها در پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا وجود دارد و اگر مقداری از این پلاسما از فرد گرفته شده و به یک بیمار کرونایی تزریق شود، نقش موثری در تسریع بهبودی فرد بیمار خواهد داشت.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه این روش در کارآزمایی بالینی نتیجه موفقیت آمیزی داشته و در بسیاری استانها از جمله کرمانشاه کار درمان به این روش در حال انجام است که نتایج خوبی هم حاصل شده است.

صالحی فر در همین راستا از تمام بهبود یافتگان کرونا خواست تا به شکرانه سلامت و بهبودی که حاصل شده اهدای پلاسما داشته و جان دیگر بیماران کرونایی را با این روش نجات دهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 54 نفر مراجعه کننده در این زمینه داشته‌ایم که از این تعداد 41 نفر آنها موفق به اهدای پلاسما شده‌اند.

وی افزود: برای اهدای پلاسما، فرد باید حتما جواب آزمایش مثبت کرونا را داشته و پس از بهبودی نیز جواب منفی آزمایش کرونا را داشته باشد و 20 روز تا یک ماه بعد از منفی شدن جواب آزمایش برای اهدای پلاسما مراجعه کند.

صالحی فر تصریح کرد: سن اهدا کنندگان نیز باید بین 18 تا 60 سال باشد و در این بین زنانی که سابقه زایمان یا سقط جنین داشته‌اند منع اهدا دارند و نمی‌توانند پلاسما اهدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی بادی تولید شده در بحث مقابله با ویروس کرونا سه تا چهار ماه در بدن افراد باقی می ماند، البته زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست، در همین راستا از همه بهبود یافتگان کرونا تقاضا می‌شود در اسرع وقت برای اهدای پلاسما مراجعه کنند و این اقدام را شکرانه‌ای برای سلامت خود بدانند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار