مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت:بیش از ۴۰۰ فارغ التحصیل بخش کشاورزی و عضو نظام مهندسی کشاورزی در روستا‌ها جویای کار در این بخش هستند.
کد خبر: ۸۵۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 30 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه عزیزی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سال 99 که در سالن شهداي دولت برگزار شد، اظهار کرد:از ابتدای سال ۹۹ چهار جلسه برگزار کردیم و ۶۹ مصوبه در آن داشتیم آنچه اجرا شده ۱۳ مصوبه بوده و ۵۷ تا در حال اجراست و الان ۱۹ درصد از مصوبات جلسات اجرا شده است.

 وی افزود: آمار فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در استان شامل ۸۸۵۳ نفر است که ۸۵ درصد از آن کارشناس ۱۴ درصد کارشناسی ارشد و حدود ۵۲ نفر دکتر هستند و شهرستان کرمانشاه در مجموع ۵۵۳۸ نفر عضو سازمان نظام مهندسی دارد و بعد از کرمانشاه شهرستان ثلاث باباجانی دارای بیشترین تعداد اعضای نظام مهندسی کشاورزی است. از این تعداد حدود ۴۲۳۶ نفر جویای کار هستند.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان داشت: ۸۴۲ نفر از کل ۸۸۵۳ نفر روستایی اند که بیش از ۴۰۰ نفر آنان جویای کارند و در واقع جامعه مهندسین کشاورزی بیشترین افراد جویای کار هستند که برای حل آن برنامه‌هایی داریم.

 در ادامه به بررسی مشکلات موجود در فضای کشاورزی پرداخته شد و راه حل‌هایی برای مقابله با این چالش‌ها عنوان گردید. همچنین در راستای طرح توسعه عزیزی خاطر نشان کرد: انتظار ما از بهداشت و درمان علی رغم گرفتاری که دارد این است که بحث بیمه فعالان بخش خدماتی و کمکی بهداشت و درمان را در نظر بگیرند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: ما پتانسیل بسیار بالایی در حوزه سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان داریم که به آن شکل از آن استفاده نکردیم اتفاقی که باید در این بخش بیفتد این است که کلیات و مسیر کلی و راه را مشخص کنیم که داریم این کار را از طریق تشکیل کمیته‌ها انجام می‌دهیم و آن را در قالب موسسات جهاد کشاورزی خصوصی واگذار کنیم این کار هم هزینه دولت و بهره بردار را کم می‌کند و تسهیلات ایجاد می‌کند و همینطور موجب اشتغال زایی می‌شود، باید در برنامه توسعه استان توجه ویژه به توانمند سازی مراکز جهاد کشاورزی در بخش خصوصی و دولتی شود و تمام سیاست‌ها باید در عرصه و مزرعه باشد، پس باید مشکلات آن بخش را حل کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار