مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دارندگان سهام عدالت از امروز مجاز به فروش ۳۰ درصد از سهام خود هستند، گفت: توصیه می‌شود سهام عدالت خود را در صورت عدم نیاز نگه دارید.
کد خبر: ۸۵۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 30 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،امیرحمزه حیدریان امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: یک‌میلیون و 450 هزار نفر معادل 75 درصد جمعیت استان دارای سهام عدالت هستند.

وی ادامه داد: اردیبهشت‌ماه امسال با فرمان مقام معظم رهبری طرح آزادسازی سهام عدالت در راستای گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانوارهای کم‌درآمد شروع شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه شیوه واگذاری سهام عدالت را به 2 صورت مستقیم و غیرمستقیم عنوان کرد و افزود: متقاضیان با انتخاب روش مستقیم مدیریت و مالکیت سهام خود را بدون واسطه عهده‌دار می‌شوند و می‌توانند برای خرید و فروش آن‌ها که در بازده زمانی دولت مشخص می‌کند، اقدام کنند.

وی در توضیح روش غیرمستقیم، گفت: روش غیرمستقیم روش پیش‌فرض سامانه است، اگر سهام‌داری به سامانه پایگاه اطلاع‌رسانی سهام عدالت مراجعه نکنند خودبه‌خود روش غیرمستقیم انتخاب می‌شود و عملا مالکیت و مدیریت سهام به شرکت تعاونی سهام عدالت استانی واگذار می‌شود و آن‌ها به نیابت از سهام‌داران عملیات نقل و انتقال و فروش را انجام دهند.

حیدریان اضافه کرد: شرکت‌های تعاونی سهام عدالت از 17 خردادماه به بعد فرایند پذیرش‌شان در بورس و اوراق بهادار فراهممی‌شوند و بعد از آن به نیابت از سهامداران می‌توانند پیگیر باشند.

وی با اعلام این خبر که دارندگان سهام از امروز مجاز به فروش 30 درصد از سهام خود هستند، گفت: سهامداران از امروز تا 13 خردادماه می‌توانند به بانک‌های عامل که شماره حساب و شبای بانکی را قبلا معرفی کرده‌اند مراجعه ودرخواست ثبت سفارش فروش را بدهند.

این مسؤول تصریح کرد: بانک‌های عامل مکلف هستند درخواست‌های ثبت سفارش شده را از طریق کارگزاری‌های خود بانک یا کارگزاری‌های طرف قرارداد بانک حداکثر ظرف سه روز عملیات فروش آن را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: 49 شرکت در مجموع در باکس سهام عدالت وجود دارد، میزان عملکرد و بازده آن‌ها در یک سال مالی، سود سالانه را مشخص می‌کند.

حیدریان با توصیه به سهام‌دارن در راستای نگهداشتن سهام خود، ادامه داد: توصیه می‌شود سهام عدالت خود را در صورت عدم نیاز نگه دارید، اما یکی از ویژگی‌های بورس قابلیت فروش است و سهام با ورود به بورس این اختیار را به صاحب آن می‌دهد که فروخته شود که در این مرحله تا 30 درصد قابل فروش است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در توضیح زیرساخت‌ها فراهم شده در این خصوص، افزود: زیرساخت‌ها کشوری است، استان و بانک‌ها نیز به تبع از کشور این آمادگی را دارند که از امروز ثبت سفارش متقاضیان را انجام دهند و سه روز هم برای تجمیع مهلت دارند تا عملیات فروش درخواست‌های ثبت سفارش را از طریق بانک‌ها و کارگزاری‌ها انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار