معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بااشاره به تاخیر یک هفته‌ای در برگزاری برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در کرمانشاه، گفت: برنامه‌های این هفته از فردا(هفتم خرداد) با تاخیر چند روزه در استان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 26 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،علیرضا برشاهی ، بابیان اینکه شیوع بیماری کرونا تغییراتی در برنامه‌های هفته میراث فرهنگی امسال استان بوجود آورد، اظهارکرد: با این وجود برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت این هفته تدارک دیده‌ایم که از فردا(چهارشنبه) آنها را برگزار خواهیم کرد.

وی از افتتاح پنج پروژه میراثی در این هفته خبرداد و گفت: افتتاح موزه سرستون‌های ساسانی در محوطه تاریخی تاق بستان، ساماندهی و نورپردازی محوطه باستانی تاق گرا در سرپلذهاب، پایان مرمت بازار چاله حسن خان و و جداره سازی خیابان آیت الله زرندی، اولین اقامتگاه سنتی شهر کرمانشاه در خانه تاریخی یزدی و اقامتگاه بوم گردی میلکان در کرند غرب از مهمترین برنامه‌های این هفته در استان خواهد بود.

برشاهی تصریح کرد: همچنین در این هفته تعدادی پروژه مرمتی آثار و بناهای تاریخی استان نیز آغاز خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به مرمت سرای وکیل الدوله بازار سنتی، بقعه مالک سنقر، مسجد حاج شهبازخان، مسجد نظام و ... اشاره کرد.

وی در ادامه از تدارک برنامه تجلیل از فعالان حوزه میراث فرهنگی استان هم خبرداد و گفت: درنظر داریم در این هفته از حدود 10 نفر از فعالان حوزه میراث فرهنگی استان مانند مرمت کاران آثار و بناهای تاریخی، پژوهشگر باستان شناسی، فعالان انجمن‌های میراثی و افرادی که در تهیه پرونده‌های ثبتی به ما کمک می‌کنند، تقدیر کنیم.

این مسئول در پایان از احتمال سفر معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی به کرمانشاه برای حضور در برنامه‌های این هفته هم خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار