سید قاسم جاسمی در گفتگو با تابناک:
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت:سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی خرمشهر یادآور وفاق، وحدت و همدلی میان نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و تمامی ملت ایران است.
کد خبر: ۸۵۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 23 May 2020

سید قاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به سخنان امام راحل که فرمودند،خرمشهر را خدا آزاد کرد و خرمشهر فتح ارزش ها بود اظهار داشت:، ما در این شهر جوانان غیرتمند و پیرو ولایتی داشتیم که کلام امام را با اشتیاق پیگیری می کردند و در نهایت توانستند خرمشهر را با حدود ۵۵٠٠ کیلومتر مربع وسعت و شرایط بسیار پیچیده ی زمین آزادسازی کنند.

وی با بیان اینکه خرمشهر یک شبه آزاد نشد، تصریح کرد: از اوایل اردیبهشت ماه عملیات بیت المقدس با رمز علی بن ابیطالب آغاز و در سوم خرداد ماه به نتیجه رسید. یعنی تا آن زمان تعداد کثیری (بیش از ١۵ هزار نفر) از نیروهای دشمن به اسارت گرفته شدند و حدود ٢٠ هزار نفر کشته و زخمی دادند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ادوات و غنایم بسیار زیادی در خلال این عملیات به دست آمد، صدام در این باره متذکر شد: هر کس بخواهد و بتواند خرمشهر را آزاد کند من کلید فتح بصره را به او خواهم داد! در نهایت با همت رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج اوج وحدت و همدلی ابراز و این فتح بزرگ رقم خورد. همچنین سوم خرداد ماه اوج شادکامی و احساس شعف مردم ایران زمین بود، آنان فارغ از هرگونه میل سیاسی، جناحی و قومی شاد و سرافراز بودند.

جاسمی تاکید کرد: این نکته را نباید فراموش کنیم که پس از وفاق، همدلی و وحدت میان ارتش و سپاه، دست دیگری به میان آمد و آن دست خدای متعال بود. نهایتا صدام و حامیان بین المللی و منطقه ای اش به این باور رسیدند که باید منطقه را ترک و عقب نشینی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار