مقام معظم رهبری :
رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:روز جهانی قدس یکی از برجسته‌ترین و ماندگارترین یادگاران احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) حضرت امام خمینی (ره) و نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل و مظهر حمایت جهانی از مردم رنج ‌کشیده فلسطین است.
کد خبر: ۸۵۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 22 May 2020

به گزارش  تابناک کرمانشاه حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بمناسبت روز قدس امروز در بیاناتی اظهار داشت:امروز روز قدس است، روزی که با ابتکار امام خمینی همچون حلقه وصلی برای مسلمانان در موضوع فلسطین تعیین شد و در این مدت در این زمینه نقش آفرینی کرد و پس از این هم خواهد کرد.

 ایشان افزود:غصب یک کشور و بیرون راندن مردمانش از خانه و سرزمین اجدادی شان با فجیع ترین انواع قتل و جنایت و تداوم ده ها ساله آن، حقیقتا رکوردی جدید از شیطان صفتی بشر است. مجرم اصلی فاجعه غصب فلسطین، دولتهای غربی و سیاستهای شیطانی آنها بود. آن روزی که دولتهای فاتح جنگ اول جهانی، نیاز به یک پایگاه امن در قلب این منطقه را برای تضمین سلطه‌ی دائمی خود بیش از پیش احساس کردند. انگلیس از سالها پیش از آن با طرح بالفور زمینه را آماده کرده و با همفکری زرسالاران یهودی بدعتی به نام صهیونیسم را مهیای نقش‌آفرینی کرده بود. سرانجام پس از دومین جنگ جهانی با استفاده از غفلت و گرفتاریهای دولتهای منطقه، ضربه‌ی خود را وارد آوردند و رژیم جعلی و دولتِ بدون ملت صهیونیست را اعلام کردند.

رهبر انقلاب خاطر نشان کرد: متأسّفانه اغلب دولتهای عرب پس از مقاومتهای نخستین که برخی از آنها تحسین‌برانگیز بود، بتدریج تسلیم شدند و بخصوص پس از ورود ایالات متحدّه‌ی آمریکا به عنوان متولّی مسئله، هم وظیفه‌ی انسانی و اسلامی و سیاسی، و هم غیرت و نخوت عربی خود را به فراموشی سپرده و با امیدهای واهی به هدفهای دشمن کمک کردند.

ایشان تصریح کرد:امروز جبهه‌ی مقاومت رو به اقتدار و امیدِ فزاینده و جذب روزافزون عناصر قدرت پیش میرود و بلعکس جبهه‌ی ظلم و کفر و استکبار روز به روز تهی‌تر و مأیوس‌تر و کم‌توان‌تر میشود. نشانه‌ی روشن این مدّعا آن است که ارتش صهیونیست که یک روز ارتشی شکست‌ناپذیر و برق‌آسا شمرده میشد، امروز در برابر نیروهای مبارز مردمی در لبنان و غزّه مجبور به عقب‌نشینی و اعتراف به شکست میشود. با این حال عرصه‌ی مبارزه بشدّت خطیر و تغییرپذیر و نیازمند مراقبت دائمی است و موضوع این مبارزه بسی مهم و سرنوشت‌ساز و حیاتی است.

مقام معظم رهبری ابراز داشت:هدف این مبارزه آزادی همه سرزمین فلسطین از بحر تا نهر و بازگشت همه فلسطینیان به کشور خویش است، بی شک بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان فلسطینیان را یاری و با آنها همدردی خواهند کردند وجامعه مسلم غیور باید به خودش تکیه کند و دست قدرتمند خود را از آستین بیرون آورد و با کمک خدا پیروز شوند وجوانان در همه کشورهای اسلامی به ویژه عربی نباید توصیه امام خمینی(ره) را از یاد ببرند که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا و دشمن صهیونیستی بکشید.

رهبر معظم انقلاب گفت:هرچند بهره گرفتن از هر امکان حلال و مشروع در این مبارزه مجاز است؛ از جمله حمایت های جهانی، باید موکدا از اعتماد به دولت‌های غربی و مجامع جهانی ظاهراً یا باطنا وابسته به آنها پرهیز کرد؛ آنها با موجودیت اثرگذار اسلامی دشمن هستند و خود تعامل بیشترین خسارت ها و حمایت ها به امت اسلامی هستند ولی امروز دنیا یک به یک تعداد قربانیان کرونا در سراسر جهان را می‌شمارد اما هیچ کس نپرسید و نمی‌پرسد که قاتل و مسئول صدها شهید و اسیر مفقود که آمریکا و اروپا در آن آتش جنگ را روشن کردند کیست؟مسئول این همه خون به ناحق ریخته در افعانستان، عراق، لیبی، یمن، سوریه و کشورهای دیگر کیست؟چرا کسی قتل عام شدن مسلمانان را تسلیت نمی‌گوید و چرا قدس شریف قبله اول مسلمانان باید مورد اهانت قرار بگیرد.

ایشان اظهار داشت:سازمان به اصلاح ملل به وظیفه خود عمل نمی‌کند و نهادهای به اصلاح حقوق بشری شعار دفاع ازحقوق کودک و زن سرمی‌دهند، اما این شعارهای شامل کودکان و زنان مظلوم یمن فلسطین نمی‌شود.دنیا فراموش نکرده و نخواهد کرد آن روزی که دشمن صهیونیستی مرزهای لبنان را شکست و تا بیروت پیش آمد و نیز آن روزی که آریل شارون خونخوار، حمام خون در صبرا و شتیلا راه انداخت و نیز آن روزی که با خفت و خواری مرزهای لبنان را ترک کرد.

مقام معظم رهبری افزود:غیرقانونی رژیمی مثل آمریکاست که داعش را تولید می‌کند و نیز آن دولت اروپایی که با تولید بمب‌های شیمیایی مردمی را در حلبچه و ایران به کام مرگ می‌فرستد، نه حزب‌الله لبنان.فلسطین متعلق به فلسطینی‌ها است و باید با نظر آنان اداره شود .

ایشان گفت:با دشمن وحشی جز با اقتدار و از موضع قدرت نمی‌توان سخن گفت و زمینه این اقتدار در میان جوانان فلسطینی موجود است وجوانان در همه کشورهای اسلامی به ویژه عربی نباید توصیه امام خمینی(ره) را از یاد ببرند که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا و دشمن صهیونیستی بکشید.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار