امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کرد.
کد خبر: ۸۵۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 22 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام خمینی(ره) با حمایت جهانیان همراه شد، بنحوی که امروزه علاوه بر ایران اسلامی، در قریب ۸۰ کشور دیگر، راهپیمایی و مراسم روز جهانی قدس برگزار می‌شود.

اگرچه امسال مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس برای مقابله با شیوع کرونا در هیچ کجای کشور برگزار نمی‌شود، اما این به معنای فراموشی این روز مهم نخواهد بود و برگزار نشدن راهپیمایی سبب نخواهد شد تا آزادی خواهان جهان دست از آرمان خود برای آزادی قدس شریف بردارند.

آیت الله حسن ممدوحی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وحدت ایجاد شده در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در جهان، گفت: اتحاد و همبستگی امت اسلامی مهم‌ترین پیام روز قدس است که به تمام جهان مخابره می‌شود.

نماینده پیشین مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: امروز شاهدیم که حمایت از فلسطین و تلاش برای آزادی بیت المقدس به یک پویش در تمام جوامع اسلامی تبدیل شده، ولو یکسال راهپیمایی این روز برای مقابله با شیوع بیماری کرونا برگزار نشود، چون سلامت جامعه اولویت اول دین مبین اسلام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر استکبار جهانی با قدرت و توان همه جانبه امت اسلامی برای حمایت از فلسطین و آزادی قدس مواجه است و این همان رسیدن به هدف نابودی اسرائیل است‌که در راهپیمایی روز جهانی قدس دنبال می شود.

آیت الله ممدوحی سپس با بیان اینکه امروز آرمان و اندیشه‌های انقلاب اسلامی به همه جای دنیا صادر شده و این تحقق سخن امام(ره) مبنی بر صدور انقلاب اسلامی است، ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد موج گرایش جهانیان به دین اسلام باشیم.

عباس سروری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در گفت وگو با ایسنا، از نامگذاری روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک تصمیم مهم یاد کرد و افزود: روز جهانی قدس یکی از برجسته ترین و ماندگارترین یادگارهای امام خمینی(ره) و روز یکپارچگی جهانیان در حمایت از آرمان قدس شریف است.

سروری با بیان اینکه موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف جزو اولویت های اول جهان اسلام است، گفت: جهانیان تحت هیچ شرایطی دست از آرمان خود برای نابودی اسرائیل نخواهند کشید و برگزار نشدن راهپیمایی امسال برای مقابله با شیوع کرونا آنها را از اهدافشان برای نابودی اسرائیل دلسرد نخواهد کرد.

سروری تاکید کرد: هرچند امسال بر اساس تاکیدات جامعه پزشکی مبنی بر عدم برگزاری هر نوع تجمعی برای مقابله با شیوع کرونا، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نمی‌شود و قدس متفاوتی رقم خورده، اما آزادی خواهان جهان، قدس و مردم مظلوم فلسطین را فراموش نخواهند کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار