رئیس اداره آموزش‌های فنی‌وحرفه ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هنرستان‌های استان در شرایط کرونایی در تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی پیشتاز هستند.
کد خبر: ۸۵۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 21 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حامد شاهینی، با اشاره به ورود هنرستان‌های استان در حوزه تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در همان روزهای اولیه شیوع بیماری هنرستان‌های شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش استان در حوزه هایی که توانایی کمک به مردم را داشتند، فعال شدند.

شاهینی با بیان اینکه هنرآموزان و هنرجویان رشته‌های طراحی دوخت در شهر کرمانشاه و شهرهای دیگر استان مثل بیستون، اسلام آبادغرب، سرپلذهاب، نوسود و...در کارگاه‌های فعال خود به تولید ماسک و روپوش مشغول هستند، گفت: در صورت تامین مواد اولیه کارگاه‌های هنرستانی استان روزانه تا هفت هزار ماسک را می توانند تولید کنند.

رئیس اداره آموزش‌های فنی‌وحرفه ای و کارودانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: به مدیران هنرستان‌های استان هم ابلاغ شده که همکاران آموزشی که توانایی تولید ماسک و کاور را در منزل دارند، امکاناتی مانند چرخ خیاطی و مواد لازم را برای تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی در اختیار داشته باشند.

شاهینی ادامه داد: علاوه بر تولید ماسک و کاورهای پزشکی، مواد و محلول‌های ضدعفونی کننده نیز در کارگاه‌های صنایع شیمیایی استان در حال تولید است و شرایط برای تولید انبوه هم آماده شده است.

وی اضافه کرد: قرار است هنرستان زنده یاد محمدیان مواد شوینده و ضد عفونی مورد نیاز مدارس را تولید کند.

شاهینی با اشاره به حساسیت‌های خاص تولید ماسک و البسه پزشکی، گفت: فعالیت کلیه هنرستان‌های استان از زمان شروع این کار زیر نظر کارشناسان بهداشت به عنوان نماینده معاونت غذا و دارو بوده و کلیه ها ماسک ها و تولیدات بعداز اتمام کار یا زیر نظر کارشناسان استرلیزه یا برای استرلیزه شدن تحویل یگان های ذیربط می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار