بهزاد محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه از ورود نیمی از عشایر به مناطق ییلاقی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 14 May 2020

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: عشایر استان کرمانشاه در حداکثر تا دهم خرداد ماه از مناطق قشلاقی استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان وارد استان خواهند شد و در مناطق ییلاقی واقع در غرب و جنوب استان استقرار خواهند یافت.

ور همچنین افزود:بنا به توصیه مدیریت کل بحران استانداری و همچنین این نهاد، امسال عشایر با تأخیر به استان کوچ کردند، در چنین روز‌هایی از سال‌های گذشته بالغ بر ۹۰ درصد از عشایر به استان می‌آمدند که با توصیه‌ها این میزان کاهش یافت.

 

محمدی با اشاره به اینکه ابتلا به بیماری کرونا در بین عشایر کرمانشاه استان مشاهده نشده است، افزود:امیدواریم با رعایت موازین بهداشتی و رعایت موارد آموزشی، مورد مثبت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بین این افراد زحمتکش دیده نشود.

وی با اشاره به همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های سلامت و بهداشت در شهرستان‌ها برای کمک و حفاظت از عشایر در مقابل بیماری، تصریح کرد:در گلوگاه‌های ورودی عشایر در مناطق غربی و جنوبی استان پایگاه‌های آزمایش سلامت و بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ مستقر شده است و از تمامی عشایر وارد شده به مناطق ییلاقی تست کرونا ویروس گرفته می‌شود.

 

مدیرکل عشایر استان کرمانشاه به توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در گلوگاه‌های ورودی عشایر در استان اشاره کرد و گفت: حفظ سلامت این قشر پرتلاش برای ما در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه آموزش موارد پیشگیرانه و بهداشتی در سیاه چادر‌ها در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: بر اساس این برنامه، کارشناسان بهداشتی و درمانی با حضور در محل زندگی عشایر مطالب آموزشی برای پیشگیری کرونا را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

به گفته محمدی، دوره‌های آموزشی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا از هفته آینده آغاز می‌شود و برای تمامی عشایر مستقر در استان انجام می‌شود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار