کد خبر: ۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲ 26 February 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه چهار هزار بیمارمبتلا به ام اس در استان وجود دارد گفت: بیماران ام اس باید علمی درمان شوند.
به گزارشمهر، قاسم جان بابایی عصر پنجشنبه در مراسم راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان بوعلی ساری، هزینه صرف شده برای خرید سی تی اسکن را دو میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: قبلا یک بیمار باید کلی هزنیه می کرد ولی اکنون تمام هزنیه ها با تعرفه دولتی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح بخش ام اس برای بیماران تزریق سروپایی انجام می گیرد گفت: دیگر نیازی به بستری بیماران نیست و بیماران مشمول پرداخت سه درصدی تعرفه هستند.

جان بابایی با بیان اینکه بیماران باید علمی درمان شوند گفت: چون اعضای بیمارستان بوعلی همه عضو هیئت علمی هستند و بیمار را بصورت علمی درمان می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان داشت: صلاح نیست چندین مرکز علمی در شهرستانها داشته باشیم، گفت: وجود یک مرکز درمانی علمی از پراکنده شدن بیماران جلوگیری می کنند.

وی گفت: برای ساختمان بخش سی تی اسکن ۲۰۰ میلیون تومان هزینه و این مرکز بنام پرفسور جلال بریمانی نامگذاری شده است.

محمود عابدینی عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس بخش ام اس بیمارسان بوعلی نیز گفت: در این مرکز تا پایان ساعت اداری تزریق برای بیماران صورت می گیرد و لازم نیست که بیماران بستری شود.

وی با بیان اینکه بیماری ام اس با بیمار تا آخر عمر وجود دارد گفت: این بیماری را باید کنترل کرد و بیشتر بیماران در سن ۲۰ تا ۴۰ سالگی هستند و بیشتر این بیماری بین خانمها دیده می شود.

وی بی حسی و دوبینی را از علائم بیماری ام اس بیان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار