مریم بیگلری در گفتگو با تابناک:
ماما و عضو فعال مراقبت های بارداری زنان در مرکز بهداشت گفت:مادران باردار باید توصیه های بهداشتی در رعایت کرونا را جدی بگیرند چرا که هم زمان جان دو نفر به خطر می افتد.
کد خبر: ۸۴۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 04 May 2020

مریم بیگلری به مناسبت روز جهانی ماما در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:مادران باردار به خاطر بارداری جزء گروه های پر خطر محسوب میشوند و در این صورت هرچه ویروس کرونا عوارض مخرب داشته باشد، برای زنان باردار این عوارض بیشتر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در مادران بارداری که مبتلا به کرونا می شوند، احتمال زایمان زودرس و سقط جنین بخصوص در سه ماه اول بارداری بیشتر است .

بیگلری دلیل این اتفاق را اینگونه عنوان کرد، به دلیل مشکلات تنفسی که از اصلی ترین عوارض کروناست و منجر به درگیری های ریوی و سرفه های شدید می شود که خطر زایمان زودرس و پارگی کیسه آب را افزایش می دهد.

وی در ادامه از اقدامات انجام شده در خصوص رعایت نکات ایمنی برای مادران باردار تصریح کرد:مادران باردار در طول دوران بارداری باید ۸ بار مراقبت ومعاینه بشوند که به منظور جلوگیری از تردد و خروج زنان باردار از خانه ، تعداد بار مراجعات مادران کم خطر را از ۸ بار به ۴ بار کاهش داده و ازمایشات و سونو گرافی های غیرضروری را انجام ندهند.

بیگلری درخصوص استرس و اثرات مخرب آن بر روی بمادران ابراز کرد:چنانچه زنان باردار موارد ایمنی را رعایت کرده و از تردد در خارج از منزل بپرهیزند جای هیچ گونه نگرانی و استرسی نخواهد بود. و سعی کنند با ارامش دوران بارداری خود را سپری کنند و نگران روز زایمان خود نباشند چرا که بیمارستان ها کاملا استریل می باشند و پزشکان و کادر درمان تمام نکات مهم ایمنی را رعایت می کنند .

وی در پایان به نقش تغذیه در سلامت و تقویت سیستم ایمنی زنان باردار پرداخت و گفت : سعی کنند مواد سرشار از ویتامین را در طول روز ، جز برنامه ی غذایی خود داشته باشند و از مصرف خوراکی های پر خطر دوری کنند،تا به سلامت کامل فرزند خود را به دنیا بیاورند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار