کد خبر: ۸۴۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 04 May 2020

تابناک/نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: برخی از مؤمنان به‌دلیل طولانی شدن غیبت ممکن است دچار غفلت شوند اما امام زمان(عج) به احوال مردم توجه دارند.

امام جمعه رشت: غفلت برخی مؤمنان به‌دلیل طولانی‌شدن ایام غیبت؛ امام زمان(عج) به احوال مردم توجه دارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز همزمان با دهمین روز از ماه مبارک رمضان در تفسیر آیه‌های 16 و 17 سوره حدید قرآن کریم با بیان اینکه تمام پدیده‌های هستی در سایه وجود امام زمان(عج) روزی می‌خورند اظهار داشت: امام زمان(عج) حلقه ارتباط بین انسان مسلمان و خداوند متعال است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امام زمان(عج) را حلقه ارتباط‌دهنده بین انسان و پروروگار عنوان کرد و با تأکید بر اهمیت مستحکم شدن این رشته ارتباطی در زندگی عنوان کرد: از جمله وظایف مؤمنان به ویژه پیروان امام زمان(عج) این است که حلقه بین خود و امام زمان(عج) را قوی‌تر کنند و برای تعالی در این حوزه اهتمام داشته باشند.

فلاحتی با تأکید بر اینکه در تعدادی از روایات آمده، مخاطب آیه‌های 16 و 17 سوره حدید قرآن کریم همان مردم زمان غیبت امام عصر(عج) هستند تصریح کرد: ممکن است عده‌ای از مؤمنان به دلیل طولانی شدن غیبت امام عصر(عج) دچار غفلت شوند اما در معارف دین این طور نیست و امام زمان(عج) به احوال مردم توجه دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه خداوند متعال به عنوان خالق جهان،  هستی را به خاطر وجود امام زمان(عج) قوام بخشیده است ابراز داشت: اتصال و ارتباط با امام زمان(عج) در حقیقت همان حلقه بین انسان و خدای متعال است به طوری‌که می‌توان گفت انسانی که با امام زمان(عج) اتصال پیدا کند دیگر گناه نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن اشاره به برخی از روایات مبنی بر آن که مسلمان نباید روابط و پیوند دوستی با کافر برقرار کند خاطرنشان کرد: بعضی‌ها به گرفتن عکس با فرد کافر افتخار می‌کنند هر چند که تعدادی از مسئولان سیاسی کشورمان وظیفه ایجاد تعامل و ارتباط با کشورهای مختلف دنیا را بر عهده دارند.

فلاحتی با تأکید بر اینکه اگر کسی با ارتباط با امام زمان(عج) جلوی ظلم را بگیرد و مروج احکام اسلام باشد، این ارتباط بین او و امام زمان(عج) معنویت‌ساز است خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط مؤثر بین فرد مؤمن و امام عصر(عج) توان لازم و عزم دوری از گناهان و خطاها را در انسان مسلمان ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار