معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به شرایط برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم، گفت: حوزه‌های امتحانی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۴۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 03 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ در پی شیوع کرونا که منجر به تعطیلی مدارس شد ستاد ملی کرونا تصمیم گرفت امتحانات نهایی پایه دوازدهم را از تاریخ هفدهم خرداد ماه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود.

آموزش و پرورش استان البرز نیز با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا در حال برنامه ریزی برای انجام این مهم است. 

مهیار کرمی با اشاره به اهمیت رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی در برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم، گفت: در کنار تصمیمات ستاد ملی کرونا ما در استان نیز اقداماتی را انجام می‌دهیم تا از حجم بالای حضور دانش آموزان در حوزه‌های امتحانی کاسته شود، برنامه امتحانات نهایی گروه‌های ریاضی فیزیک و تجربی در یک روز و دانش آموزان گروه انسانی در روزی دیگر برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: با این اقدام تعداد دانش آموزان پایه دوازدهم که قرار است در محل حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی حاضر شوند، به نصف کاهش می‌یابد.

کرمی با تاکید بر اینکه تعداد حوزه‌های امتحانی بیشتر می‌شود، گفت: ۱۰۰ حوزه برای انجام این مهم پیش بینی شده است.

وی توضیح داد: وقتی تعداد حوزه‌های امتحانی بیشتر شود به یقین فاصله میز و نمیکت ها افزایش می باید، از طرفی با توجه به اینکه روزهای برگزاری امتحانات دانش آموزان گروه انسانی از گروه‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی جدا است این مهم نیز تأثیر زیادی در رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اشاره کرد: دانش آموزان باید با ماسک سر جلسه امتحان حاضر شوند، مواد ضدعفونی کننده بهداشتی نیز در تمامی حوزه‌های امتحانی قرار داده می‌شود.

کرمی تاکید کرد: بازه زمانی برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم از هفدهم خرداد تا شانزدهم تیرماه است. امتحانات نیز ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه ممکن است در میان دانش آموزان پایه دوازدهم مواردی از ابتلاء به کرونا گفت: برای نحوه حضور آنها چه تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: دانش آموزان با گواهی سلامت پزشکی که دریافت می‌کنند جزو غایبین موجه امتحانات نهایی حضوری تلقی می‌شوند و بر اساس آن تمهیداتی برای برگزاری آزمون آنها اندیشیده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار