کد خبر: ۸۴۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ 02 May 2020
 
 

 حسن نژاد با تاکید براینکه موفقیت های جبهه مقابله با کرونا را مرهون همراهی مردم با کادردرمانی مسئولین هستیم، گفت: قبل از مطرح شدن بحث کمک مومنانه، مردم ما پیش تر برای تامین اقلام بهداشتی و حمایت از آسیب دیدگان کرونا به خط شدند.

تابناک/ «حسین حسن نژاد» امروز(12 اردیبهشت) در هجدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان مازندران با محوریت کرونا از تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی برای مقابله با کرونا ویروس قدردانی و هماهنگی و همدلی ایجاد شده میان مردم و مسئولان استان را برای قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس را جهادی و ستودنی توصیف کرد و گفت: ورود نیروهای مسلح و بسیجی، همکاری کسبه و بازاریان برای تعطیلی بازار، حمایت مردم از پروتکل های بهداشتی، تولید اقلام بهداشتی و... برای مقابله با کرونا به کادر پزشکی و پرستاری جهت استواری در جبهه مبارزه با این مهمان ناخوانده دلگرمی داده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه در حین ناباوری کرونا از هفته اول اسفندماه سال گذشته در استان مازندران شیوع پیدا کرد و بلافاصله شهرهای مختلف استان به ویژه بابل درگیر با این بیماری ناشناخته شدند، افزود: با حجم بالای درگیری ویروس کرونا، امکانات مختلفی را با کمک مردم و مسئولان به سختی تهیه کردیم و با همه شرایط تلاش کردیم تا مدیریت لازم انجام شود.

 

وی به عدم آگاهی مردم از کرونا اشاره کرد و گفت: با حضور کرونا در کشور فضای مجازی تقریبا جایگیزین رسانه های مکتوب، شنیداری و دیداری شد و به سادگی اطلاعات ارزیابی نشده درخصوص نحوه پیشگیری و تبعات کرونا در قالب کلیپ، عکس نوشت و ... در اختیار مردم قرار می گرفت و ابتدای امر جو روانی ناآرامی را برجامعه حاکم کرد.

 

حسن نژاد به تبعات روانی شبکه های مجازی در بخش انتشار و بازنشر اخبار کرونایی اشاره کرد و افزود: بعضا برخی آمار و اطلاعات نادرستی که از این شبکه ها دست به دست می شدند ترس و دلهره در جامعه ایجاد می کردند و شرایط زندگی یک شهروند را به مخاطره می اندختند و خدارو شاکریم که با مدیریت شورای اطلاع رسانی استان این مشکل مرتفع شد.

 

وی با بیان اینکه جامعه ذهن شفاف از کرونا نداشت و درفضای مجازی اطلاعات به سرعت دست به دست می شد، ادامه داد: ذهن جامعه نسبت به پدیده کرونا به وسیله فضای مجازی مدیریت شد و کار وزارت بهداشت سخت شد که در کنار تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز، تامین دارو برای بیماران و تبعات کرونا، افزایش و تجهیز مراکز بیمارستانی،تامین اقلام مورد نیاز برای بیمارستان ها واجرای پروتکل های بهداشتی و... بتواند ذهن جامعه را مدیریت کند.

 

حسن نژاد به شایعات بی پایه و اساس برخی فعالان مجازی درخصوص کرونا اشاره کرد و افزود: عده ای می گفتند کرونا مثل سرما خوردگی است و همه باید بگیرند تا ویروس ضعیف بشود  و حالت ایمنی در کشور ایجاد بشود؛ رهاسازی از این تابوها و مدیریت بحران سخت بوده است بازگو کردن آمار نادرست درخصوص مبتلایان و درگذشتگان هزینه درمان را درکشور افزایش داد.

 

وی به مشکلات معیشتی و اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از مجموعه  تراز تجاری صنف های مختلف در اسفندماه اتفاق می افتد. اسفند بهار فروش کسبه است که به خاطر اپیدمی کرونا جلوی جهش و چرخش سرمایه گرفته شد و مردم دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی شدند اما با این وجود بازاریان قبل از اعلام رسمی دولت به صورت خودجوش کسب و کار را با هدف مقابله با کرونا تعطیل کردند.

 

حسن نژاد با تاکید براینکه استان مازندران در شرایط مقایسه ای نسبتا در شرایط بهتری از سایر استان ها قرار دارد،  اظهار کرد: مازندران استان پرتردد است  به عنوان نمونه روستائیان روزانه رفت و آمد به شهرها دارند. مازندران ذاتا به واسطه موقعیت جانمایی شهرها و روستا ها جزء نقاط پرتردد کشور است  واین خود عاملی برای انتشار ویروس می شود.

 

وی با تاکید براینکه مجموعه دستگاه ها، نهادهای عمومی، مردم، رسانه ها، صدا و سیما و مجموعه کادر درمانی نقش برجسته ای در مدیریت بحران کرونا داشتند، گفت: قبل از اینکه رهبری بحث کمک مومنانه را مطرح کنند مردم ما پیش تر برای تامین اقلام بهداشتی و حمایت از آسیب دیدگان کرونا  به خط شدند.

 

حسن نژاد با بیان اینکه درحوزه اطلاع رسانی نقش مردم در جبهه مقابله با کرونا باید برجسته تر دیده شود، افزود: نقش سپاه و نماینده ولی فقیه در مازندران برای اجرای طرح کمک مومنانه بازگو شود.

 

وی به همجواری مازندران با کانون های کرونا نظیر تهران و گیلان اشاره کرد و افزود: تدابیر ارزنده ستاد کرونا استان و نقطه نظرات کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی قابل کتمان نیست تصمیماتی در استان گرفتیم که در نوع خود بی نظیر بود و حتی فعالیت های استان به عنوان پایلوت در کشور اجرا شد.

 

حسن نژاد به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، مسدود کردن محورهای استان، بازدید و سرکش از نانوایی ها، تعطیلی مراکز دینی، برپایی ایستگاه های تب سنجی و غربالگری و... برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایام نوروز و اعیاد شعبانیه اشاره کرد و گفت: از مردم استان صمیمانه تشکر می کنم چرا که پشتوانه ما برای ممنوعیت رفت و آمد و تب سنجی افکار عمومی مردم بودند؛ حمایت مردم برای ما موفقیت آمیز بود.

 

وی اذعان کرد: مردم به ویژه روستائیان از ورود افراد غیر بومی جلوگیری می کردند که کمک خوبی برای جلوگیری از شیوع کرونا بود. حضور و همراهی مردم باعث شد ما در جبهه مقابله با کرونا موفق باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار