کد خبر: ۸۴۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 01 May 2020

غربالگری بیش از ۹۳ درصد گیلانیان در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا

تابناک/ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در راستای اجرای برنامه بسیج مقابله با کرونا تاکنون غربالگری بیش از دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۲۳۶ نفر از جمعیت تحت پوشش با دستیابی به پوشش ۳/۹۳ درصد در حال اجرا است.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا ضمن تقدیر از تلاشگران حوزه‌ی بهداشت در غربالگری بیماری  کووید ۱۹گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، با همت بهورزان و مراقبیان سلامت دانشگاه، تا آخرین روز از هفته‌ی سلامت، با جمعیتی بالغ بر دو میلیون و  ۲۱۵ هزار و ۲۳۶ نفر تماس تلفنی گرفته شد و از وضعیت سرپرست و اعضا خانوار در خصوص بروز علایم بیماری کووید ۱۹ پرسش و در پرونده الکترونیک فرد ثبت شد.

 وی با بیان این که در صورتی که افراد دارای علایم این بیماری باشند، به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع و روند درمان و پیگیری توسط پزشکان مستقر در این مرکز انجام می گیرد، اظهار کرد: امید است با همت شبانه‌روزی کارکنان حوزه بهداشت در روزهای آتی، غربالگری کرونا برای کل جمعیت تحت پوشش به اتمام برسد.

 حیدر زاده تصریح کرد: مراقبان سلامت در سطح استان با افرادی که در سامانه سلامت خود اظهاری کرده اند به ترتیب اولویت (نیازمند پیگیری فوری و پیگیری عادی )تماس گرفته و وضعیت سلامت آنها را تحت مراقبت قرار می دهند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به تعداد ۴۳ مرکز ۱۶ ساعته  فعال در استان افزود: ۴۳ مرکز ۱۶ ساعته تا ساعت۲۴ در خصوص کرونا به ارایه خدمات می پردازند که این مراکز علاوه بر سطح رشت، در شهرستان‌های تحت پوشش نیز فعال می باشند.

وی در پایان یاد آور شد: در طرح سنجش رضایت از ارایه خدمات از طریق سامانه‌ی پیامکی وزارت متبوع، حوزه‌ی تحت پوشش معاونت بهداشت، رضایت‌مندی بیش از ۶۲/۹۷ درصدی را کسب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار