کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه از تشدید نظارت بهداشتی بر اصناف کرمانشاه همزمان با طرح فاصله گذاری هوشمند خبر داد.
کد خبر: ۸۴۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 20 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از فارس ،بهمن خدادادیان  با اشاره به آغاز هفته سلامت با شعار «حمایت همگانی از مدافعان سلامت»، اظهار داشت: امروز به عنوان بهورزان و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: خانواده سلامت و بهورزان در کنار پرسنل درمان که خیلی زحمت کشیدند، زحمات بسیار مهمی را در سطح جامعه برعهده داشتند، کار عظیم غربالگری را انجام دادند که افراد بسیاری را از طریق همین غربالگری شناسایی کردند.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه ادامه داد: بهورزان و پرسنل بهداشتی 14 روز پیگر سلامتی افرادی با علائم کرونا یا مشکوک به این بیماری هستند.

وی در توضیح برنامه‌های هفته سلامت، اضافه کرد: تمام برنامه هفته سلامت امسال در بحث مبارزه با کرونا ویروس است، تجلیل از پرسنل کادر درمان، تجلیل از پرسنل ادارت و ارگان‌هایی که در این راستا همکاری داشته‌اند و تجلیل از اصناف در قالب برنامه‌های این هفته تعریف شده است.

خدادادیان تشدید نظارت بهداشتی بر اصناف کرمانشاه همزمان با طرح فاصله گذاری هوشمند را ازدیگر برنامه‌ها دانست و گفت: تمامی صنوف و حتی اداره‌ها باید برای فعالیت در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند و با تعهد در پذیرفتن یک سری پروتکل‌های بهداشتی کد احراز هویت دریافت کنند و آن را در واحد صنفی خود در معرض دید نصب کنند.

این مسؤول از واحد صنفی خواست هرچه سریع‌تر در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند و افزود: اصناف تنها تا پنجم اردیبهشت‌ماه برای ثبت‌نام و دریافت کد مهلت دارند.

وی اضافه کرد: در راستای بازرسی‌ها با اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، استاندارای، فرمانداری و سایر نهادهای ذی‌صلاح هماهنگی‌های لازم برای انجام نظارت، پایش، پیگیری و توصیه‌ها صورت گرفته است.

خدادادیان خاطرنشان کرد: به طور کلی در هفته سلامت تاکید و اصرار بر رعایت اصول بهداشتی و تجلیل از کسانی است که در این مدت همراهی لازم را در راستای مقابله با کرونا با تیم بهداشتی داشته‌اند.

وی با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی محلات حاشیه‌نششین شهرستان کرمانشاه با کمک بسیج، گفت: این کار به صورت مستمر ادامه دارد و کار گندزدایی را به ساعاتی از شب به لحاظ خلوت بودن موکول کرده‌ایم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار