مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از رشد ۲۰ درصدی بازدید گردشگران خارجی از محوطه‌های تاریخی استان در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ماقبل آن خبر داد.
کد خبر: ۸۴۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 20 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری اظهار کرد: علیرغم وجود مشکلاتی همچون سیل ابتدا و کرونا در انتهای سال 1398 که به صنعت گردشگری استان خسارت زیادی وارد کرد، بازدید گردشگران خارجی از محوطه‌های تاریخی استان در سال گذشته بیش از ۲۰درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل زا روابط عمومی میراث، قادری با اشاره به بازدید ۶۳۶هزار و ۳۰ نفر از گردشگران داخلی و خارجی از آثار تاریخی کرمانشاه در سال گذشته، افزود: آمارها نشان می‌دهد بازدیدها با وجود مشکلات یاد شده که در دوران پیک گردشگری هم صورت گرفت، رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه همچنین به اولویت قرار دادن دیده شدن برخی از آثار و ابنیه تاریخی مهجور استان به‌صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی‌ هوشمندانه اشاره و تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته برخی از سایت‌ها، محوطه‌ها و ابنیه تاریخی همچون معبد آناهیتا و تکیه بیگلربیگی مورد غفلت قرار گرفته بود.

وی با اشاره به افزایش ۸۹ درصدی بازدید گردشگران از معبد آناهیتا در سال 1398، گفت: بازدید از تکیه بیگلربیگی نیز در سال گذشته نسبت به سال ماقبل، ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

قادری اظهار کرد: این اداره کل در ابتدای سال 1398 باهدف گذاری افزایش ماندگاری گردشگران خارجی در استان و دیده شدن آثار مهجور و مقاصد جدید گردشگری، به هر دو هدف خود دست‌ یافت.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار