مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه بازار بورس سال گذشته محور توجه بود، پیش‌بینی کرد روند صعودی این بازار امسال نیز ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۸۳۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 14 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،زهرا دفتری ، از روند صعودی بازار بورس در سال گذشته یاد کرد و گفت: سال 1398 به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور نگاه‌ها به سمت بازار بورس افزایش یافت و این بازار محور توجه بود.

وی ادامه داد: از آنجایی‌که بازارهای اقتصادی دیگر از جمله طلا، ارز، مسکن و ... به اندازه کافی رشد کرده بود و جذابیت سرمایه‌گذاری در آنها تا حدودی کم شده بود، بازار بورس بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بازار بورس طی چند سال گذشته رشد چندانی نکرده بود و جا داشت سهام شرکت‌ها با توجه به شرایط بنیادی خوبی که داشتند بیشتر رشد کند و از همین رو قسمت عمده رشد این بازار را در سال 1398 شاهد بودیم.

دفتری افزود: به نظر می‌رسد روند صعودی بازار بورس در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

وی از نگاه مثبت دولت به بازار بورس در سال جاری یاد کرد و ادامه داد: امسال شاهد عرضه اولیه سهام "صباتامین" از زیرمجموعه‌های تامین اجتماعی در بازار بورس بودیم و به زودی عرضه اولیه "شستا" را نیز خواهیم داشت که این موارد نشان می‌دهد دولت قصد دارد بخشی از دارایی‌های خود را به بازار بورس بیاورد و همین عرضه اولیه‌های دولتی به افزایش عمق بازار کمک خواهد کرد.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه افزود: احتمالا در سال 1399 نیز شاهد ورود نقدینگی به سمت بازار بورس و جذب سرمایه‌گذاران جدید در این بازار باشیم.

دفتری اشاره‌ای هم به وضعیت معاملات تالار بورس کرمانشاه در سال گذشته داشت و عنوان کرد: سال گذشته 8434 میلیون سهم و حق تقدم در بورس منطقه‌ای کرمانشاه معامله شد که ارزش این معاملات 39 هزار و 426 میلیارد ریال بود.

وی تعداد کارگزاری‌های فعال بورس منطقه‌ای کرمانشاه را 28 مورد اعلام کرد.

 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار