کد خبر: ۸۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 26 August 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تهیه و اجرای طرح زراعت چوب در قالب طرح نهضت سبز در نقاط مختلف این استان خبر داد.
 خبرگزاری فارس: اجرای طرح نهضت سبز در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری امشب در مراسم افتتاح پروژه‌های صنعتی در شهرک صنعتی سفیدرود با اشاره به افتتاح 18 طرح صنعتی در هفته دولت امسال در گیلان اظهار کرد: پروژه‌های مذکور با سرمایه‌گذاری 185 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی به اشتغال 600 نفر با افتتاح پروژه‌های مذکور در گیلان اشاره کرد و افزود: تا پایان امسال تعداد دیگری از طرح‌های صنعتی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

منتظری با بیان اینکه گیلان دارای طرح‌های نیمه‌تمام بسیار است، تصریح کرد: وجود طرح‌های نیمه‌تمام مزیتی برای استان محسوب می‌شود و با سرمایه‌گذاری اندک می‌توان این طرح‌ها را به بهره‌برداری رساند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان سرمایه در گردش را از موضوع‌های مهم واحدهای تولیدی در استان خواند و بیان کرد: طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی گیلان تاکنون نتوانستند از تسهیلات بانک‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه به احداث واحدهای سلولزی در گیلان اشاره کرد و گفت: صنایع سلولزی از مهم‌ترین امتیازها برای صنعت کشور محسوب می‌شود.

منتظری احداث واحدهای سلولزی را بزرگ‌ترین مزیت برای گیلان دانست و اظهار کرد: طرح زراعت چوب در استان تهیه شده و در قالب طرح نهضت سبز در نقاط مختلف گیلان اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر حضور سرمایه‌گذاران برای احداث واحدهای تولیدی در استان، خاطرنشان کرد: تعداد 100 طرح صنعتی دارای توجیه فنی و اقتصادی در گیلان آماده شده و به صورت کتاب به‌زودی منتشر می‌شود.

به گزارش فارس، طرح «روان‌سازان صنعت سراوان» تولیدکننده آب رادیاتور، انواع مایعات شیشه پاک کن و آب مقطر با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد ریال و اشتغالزایی 11 نفر با ظرفیت تولید سالانه 2 هزار و 200 تن در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر و زیربنای یک‌هزار و 500 متر با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان و دیگر مسئولان استانی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت افتتاح شد.

شرکت «سازه فولادی پردیس خزر» تولیدکننده اسکلت فلزی، پل فولادی، برج فولادی و دیوار پیش‌ساخته فولادی با ظرفیت تولید سالانه 7 هزار و 500 تن و سرمایه‌گذاری 39 میلیارد ریال با اشتغالزایی 57 نفر در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع و زیربنای 5 هزار مترمربع از دیگر پروژه‌های افتتاحی در دومین روز از هفته دولت در جنب شهرک صنعتی سفیدرود رشت بود.

همچنین محمدعلی نجفی استاندار گیلان به همراه دیگر مسئولان استانی از شرکت در حال احداث «آرین مریم» تولیدکننده محصولات ام.دی.اف و اچ.دی.اف با ظرفیت تولید سالانه 65 هزار مترمکعب ام.دی.اف و 165 هزار متر مکعب اچ.دی.اف با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 922 میلیارد ریال و اشتغال 600 نفر در زمینی به مساحت 150 هزار مترمربع و زیربنای 78 هزار مترمربع در شهرک صنعتی سفیدرود رشت بازدید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار