کد خبر: ۸۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲ 26 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد سید محمد علی افشانی در نخستین کنفرانس خبری خود به مناسبت آغاز هفته دولت افزود: ۸۰۲ پروژه عمرانی با ۵۰۷ میلیارد تومان اعتبار و ۶۵۴ پروژه در خصوص مسکن با مشارکت مردم و تسهیلات بانکی در هفته دولت در استان فارس به بهره برداری می رسد.

*دولت تعهدات سفر به استان فارس را انجام داده است

افشانی همچنین از پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و خاطر نشان کرد: هیات دولت ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه هایاثر گذار در توسعه استان اختصاص داده که همه این اعتبار تخصیص یافته و دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.

*دولت تدبیر و امید با توجه به شرایطی که زمام امور را در دست گرفته است سنجیده شود

افشانی شرایط دوره پیش از دولت یازدهم را در سنجش عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید موثر دانست و افزود: در ۸ سال دولت قبل میانگین درآمد سالانه کشور از فروش نفت، گاز و میعانات گازی ۱۰۰ تا ۱۰۵ میلیارد دلار و مجموع درآمد ۸ ساله ۸۳۰ میلیارد دلار بود اما با این حال دولت یازدهم در شرایطی زمام امور را دردست گرفت که تورم بالای ۴۰ درصد، نرخ بیکاری ۱/۱۲ درصد و رشد اقتصادی منفی ۸/۶ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه درآمد دولت در دو سال گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار بوده است، خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید توانست نرخ رشد اقتصادی را در سال ۹۳ از منفی ۸/۶ به صفر و پس از آن در سال ۹۴ به سمت مثبت هدایت کند. همچنین نرخ بیکاری نیز در دو سال گذشته به ۸/۱۰ کاهش یافته است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فارس ثبات نرخ ارز و بازار را از دیگر دستاوردهای موثر دولت یازدهم در زمینه توسعه کشور دانست و افزود: امروز حفظ ثبات بازار برای کشورها هم سنگ نگهداری از مرزهای یک کشور است.

افشانی با بیان اینکه مبارزه با فساد و رانت خواری از دیگر اقدامات دولت در دو سال گذشته بوده است از پیگیری موضوع زمین خواری در استان فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: در جلسه ای با معاونان چند وزارتخانه و مشاور رییس جمهور در خصوص بررسی زمین خواری در فارس برگزار شده و به زودی نتایج آن اعلام می شود.

*توافق هسته ای سبب اعتماد مردم به مسوولان کشور شد

استاندار فارس با اشاره به توافق هسته ایایران و قدرت های جهانی، این دستاورد دولت را در توسعه کشور بسیار مهم تلقی کرد و گفت: شاید نتایج و تاثیرات این دستاورد چندان مشخص نباشد اما پس از یک سال و با نهایی شدن این توافق شاهد اثرات مثبت آن در جامعه خواهیم بود.

وی علت به دست آمدن این دستاورد را وجود اجماع در کشور دانست و خروج ایران از انزوا، توسعه صادرات، گسترش روابط اقتصادی ایران و جهان، افزایش سهم بازار، سرازیر شدن تکنولوژی های نوین به کشور، جذب بیشتر گردشگران، اعتماد مردم به مسوولانی که توانسته اند

با قدرت های جهانی مذاکره کنند و پیروز باشند را از جمله مزیت های این توافق هسته ای دانست.

*برنامه های مدون توسعه استان برای شرایط پسا تحریم تدوین می شود

استاندار فارس با تاکید بر اینکه استان فارس باید در شرایط پسا تحریم برنامه های مدونی برای توسعه داشته باشد، افزود: استان فارس با مزایایی همچون گستردگی جمعیت به عنوان بازار مصرف بسیار مهمی برای تولید؛ مرکزیت برای استان های هم جوار، ۶۹ شهرک و ناحیه صنعتی؛ دارا بودن ۱۰ درصد تولیدات کشاورزی و… ظرفیت های منحصر به فردی برای توسعه و پیشرفت دارد.

*مردم اگر با حق خود آشنا شوند در پی گرفتن آن خواهند رفت

استاندار فارس در نخستین دیدار خود با اصحاب رسانه و مطبوعات استان نیز گفت: مهمترین وظیفه اصحاب رسانه آشنا کردن مردم با حقوق خود است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که مردم با حقوق خود آشنا باشند در پی گرفتن آن بر می آیند، خاطر نشان کرد: خبرنگاران با پرسیدن سوالاتی که منافع مردم را در نظر دارد می توانند مسوولان و مدیران را اصلاح کنند.

*هیچ مدیری به علت گرایش سیاسی تغییر نخواهد کرد

افشانی در خصوص تغییر احتمالی مدیران استان نیز به سه شرط خود برای انتصاب یک مدیر اشاره و تصریح کرد: یک مدیر باید سلامت مالی و اخلاقی، توان انجام مدیریتی که به عهده او قرار می گیرد را داشته باشد و مجری سیاست های عمومی دولت باشد.

وی ادامه داد: اعتقاد و جهت گیری های سیاسی هیچ تاثیری در انتخاب مدیران نخواهد داشت.

استاندار فارس در خصوص احتمال تغيير در مديران نيز گفت: حتما تعدادي از مديران تغيير خواهند كرد اما تعجيلي در اين كار ندارم، شاخص‌هاي انتخاب مدير از نظر من شاخص‌هاي بسيار دشواري است و اين موضوع را مي‌توان از انتخاب معاون سياسي، امنيتي دريافت، نمي‌خواهم با عجله يك مدير را تغيير دهم و فردي جايگزين شود كه بعد پشيمان شويم.

*تنها مدیر زن استان را تا کنون ندیده ام

استاندار فارس با ابراز تعجب از اینکه هیچ یک از مدیران فارس از بین بانوان انتخاب نشده اند، افزود: از زمان ورود به استان فارس شنیده ام که تنها مدیر کل گمرک یک خانم است که تا کنون او را ندیده ام.

*ارسال پیام التهاب از استان سبب فقر و بیکاری مردم می شود

وی با اشاره به اینکه شرایط در استان فارس باید به گونه ای باشد که همه احساس آرامش و امنیت کنند، تصریح کرد: به هر میزان که پیام التهاب از استان ارسال شود سرمایه گذاری کاهش خواهد یافت و بر میزان فقر و بیکاری مردم افزود می شود و بر خلاف آن نیز اگر توانستیم در استان امنیت و آرامش برقرار کنیم به رونق و توسعه استان یاری رسانده ایم.

*هر فردی که بتواند در سایر استان های کشور سخنرانی کند در فارس نیز مجاز به این کار است

استاندار فارس در پاسخ به خبرنگار افسانه درباره رویکرد استانداری به برگزاری سخنرانی ها و لغو سخنرانی های منتقدان در دوره گذشته گفت: هر سخنرانی که در استان های مجاور همچون کرمان، اصفهان و خوزستان و همچنین در همه استان های کشور حق سخنرانی دارد می تواند در استان فارس نیز سخنرانی کند.

وی با تاکید بر اینکه استان فارس نباید ایزوله شود بر لزوم ایجاد فضای نشاط در استان پیش از انتخابات اسفندماه اشاره کرد و افزود: باید شرایط لازم برای حضور همه سلایق در انتخابات مهیا شود تا مردم انگیزه کافی برای حضور پر شور را داشته باشند.

*هر نهادی به میزان سهم خود در حاکمیت مسوول اشتغال زایی است

نماینده دولت یازدهم در استان فارس با اشاره به اینکه دولت به تنهایی مسوول ایجاد اشتغال نیست، گفت: هر مسوول و نهادی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به میزان سهمی که درحاکمیت اشغال کرده در ایجاد اشتغال مسوولیت دارد.

*جذب سرمایه گذار در گرو ایجاد آرامش و امنیت است

افشانی با تاکید بر اینکه عملیاتی شدن سرمایه گذاری یک رابطه ریاضی نیست، افزود: ایجاد فضای آرامش و امنیت و ارسال این پیام مثبت زمینه ساز رشد سرمایه گذاری است.

وی همچنین از بررسی مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داد و افزود: تسهیل مراحل اداری، تشویق دستگاه های اجرایی مرتبط با سرمایه گذاری و آموزش نیروی انسانی به منظور تهیه طرح هایی با توجیه اقتصادی از جمله اقداماتی است که انجام آن در استان ضروری است.

*راه اندازی شهرک های صنعتی کشاورزی راهکار عبور از بحران خشکسالی است

استاندار فارس با تاکید بر اینکه استان فارس باید همچنان قطب کشاورزی باقی بماند، راه اندازی شهرک های صنعتی کشاورزی را اولین گام در توسعه کشاورزی در شرایط خشکسالی دانست و تصریح کرد: کشت گلخانه ای با آب کمتر و کیفیت بیشتر راهکار موثر مناسب با شرایط کنونی برای کشاورزی است.

*توسعه استان فارس باید متوازن باشد

افشانی توجه به توسعه متوازن همه ظرفیت های استان را برنامه پیش روی مدیریت ارشد این استان معرفی کرد و افزود: ظرفیت های گردشگری، جاذبه های طبیعی کشاورزی و… استان فارس باید در کنار هم توسعه یابد تا در صورت ایجاد نقصان در یکی از آنها اقتصاد و پیشرفت استان آسیب نبیند.

*معاونت گردشگری و زیارت به زودی معرفی می شود

استاندار فارس از انتخاب معاون گردشگری و زیارت در استانداری فارس خبر داد و گفت: گردشگري هم به اندازه خود داراي اهميت است، در تمام جهان تنها يك تخت‌جمشيد وجود دارد، ظرفيت‌هاي گردشگري استان فارس آنقدر هست كه به‌عنوان يك ظرفيت به آن بپردازيم، من هم به‌دنبال توسعه متوازن هستم نه اينكه يك بخش را به‌واسطه مشكلاتي رها كرده و به بخش ديگر بپردازيم.

*طرح توسعه حرم پیگیری می شود

افشاني در پاسخ به سوالي در خصوص طرح توسعه حرم، اين طرح را بسيار با اهميت خواند و با بيان اينكه طرح با نواقصي در حال اجرا است، گفت: اختلافاتي بين شوراي عالي شهرسازي كشور و متوليان حرم مطهر وجود دارد، طرح‌ها با هم تفاوت‌هايي دارند، جلساتي با معاونان وزارت راه و شهرسازي و شخص وزير در اين خصوص داشته‌ايم و آقاي آخوندي از من نظر خواسته است كه اعلام كرده‌ام ابتدا بايد خودم توجيه شوم.

*فرماندران فارس به زودی تعیین تکلیف می شوند

افشاني همچنين تصريح كرد: فرماندار مركز استان فارس را به تهران معرفي كرده‌ايم كه در آينده نزديك رسما اعلام و معرفي مي‌شود، تكليف فرمانداران يكي دو شهرستان كه اكنون با سرپرست اداره مي‌شود هم به‌زودي مشخص مي‌شود.

وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص وضع نامناسب ورزش حرفه‌اي استان فارس گفت: از شنيدن وضع ورزش استان فارس و اينكه در عرصه رقابت‌هاي حرفه‌اي ورزش‌هاي پرطرفداري نظير فوتبال هيچ نماينده‌اي نداريم،‌ متاثر شدم، اما اجازه بدهيد موضوع را با دقت بررسي كنم و بعد پاسخ بدهم.

استاندار فارس همچنين تصريح كرد كه قطعا در جمع دانشجويان حاضر خواهد شد و اين وعده تا قبل از ۱۶ آذر سال‌جاري تحقق يافته و همان‌جا پاسخ سوالات دانشجويان را نيز مي‌دهد.

افشاني آزاد راه شيراز اصفهان را يكي از طرح‌هاي اولويت‌دار عمراني استان اعلام و بر لزوم تكميل اين پروژه در آينده نه‌چندان دور تاكيد و اضافه كرد: موضوع اتصال استان فارس به خليج فارس يك مسله مهم است كه حتما دنبال خواهم كرد اما بايد با حوصله كار انجام شود. اينكه تاكنون معطل مانده حتما گيري دارد.

وي در خصوص تعيين تكليف وضع حضور اتباع بيگانه غيرمجاز در استان فارس نيز با اشاره به آماري در خصوص جمع‌آوري اين افراد طي سال ۹۳ و ۵ ماهه اول سال ۹۴، گفت: متاسفانه ميزان خروجي‌ها با ورودي اين افراد يا مساوي است يا ورودي بيشتر بوده است، اين يك موضوع مهم به‌شمار مي‌رود كه بايد با تعامل استان‌هاي مرتبط پيگيري و حل و فصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار