کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از مردم خواست تا امسال با توجه به بحث شیوع کرونا فقط آجیل خام خریداری کنند تا بتوانند در منزل آن را حرارت داده و بعد استفاده کنند.
کد خبر: ۸۳۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 15 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهمن خدادادیان ، با تاکید بر اینکه امسال افراد باید به طور جد از مهمانی رفتن و پذیرش مهمان خودداری کنند، گفت: توصیه اکید این است که برای حفظ جان خود و خانواده‌هایمان، تعطیلات نوروز پیش رو را در خانه مانده و از مهمانی و مسافرت رفتن خودداری کنیم.

وی افزود: در این بین اگر افراد قصد خرید آجیل و شیرینی فقط برای خانواده خود را دارند توصیه می شود موارد بهداشتی را مدنظر داشته و از خرید آجیل و شیرینی از دستفروشان اجتناب کنند.

خدادادیان تاکید کرد: امسال توصیه می‌شود با توجه به بحث کرونا، افراد حتما آجیل را بصورت خام خریداری کنند تا بتوانند در منزل آن را حرارت داده و بعد استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: آجیل را نمی‌توان شست و شو داد یا ضد عفونی کرد، بنابراین اگر افراد آجیل خام خریداری کنند می‌توانند در منزل آن را حرارت داده و به اصطلاح "بو" دهند و در اینصورت ویروس‌های احتمالی در آن هم از بین می‌رود.

این کارشناس بهداشت افزود: در کنار توصیه به خرید خام آجیل، توصیه می‌شود حتما آجیل تازه بوده و کپک زده نباشد و همچنین از رنگ‌های غیرمجاز در آن استفاده نشده باشد.

خدادادیان در خصوص خرید شیرینی نیز تاکید کرد: افراد حتما شیرینی خشک و در ابعاد کوچک خریداری کرده و از خرید شیرینی‌های خامه‌ای و میوه‌ای و مربایی به طور جد خودداری کنند.

وی افزود: شیرینی باید از قنادی‌هایی خریداری شود که اصول بهداشتی را رعایت کرده و کارکنان آن از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: افراد هنگام مصرف شیرینی باید با استفاده از دستکش مقداری از شیرینی را که نیاز دارند جدا کرده و مابقی آن را در جایی خشک و خنک دور از دسترس اعضای خانواده نگه دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار