کد خبر: ۸۳۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 11 March 2020

رییس دانشگاه فرهنگیان از ۱۳ مورد مشکوک و نمونه مثبت ویروس کرونا در میان کارکنان اداری، دانشگاهی و دانشجویان این دانشگاه خبرداد و گفت: بیشتر این موارد در تهران، گلستان و قم هستند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین خنیفر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود:  پس از شیوع ویروس کرونا در کشور،   ۱۳ مورد مشکوک و نمونه مثبت ابتلا به ویروس کرونا در میان کادر اداری، دانشگاهی و دانشجویان این دانشگاه مشاهده شد.
وی یادآور شد:با وجود شیوع کرونا در میان این افراد تنها چند مورد منجر به بستری شدن در بیمارستان شد که امیدواریم هرچه سریع تر حال این دو بیمار بستری در بیمارستان های تهران و یاسوج رو به بهبودی برود.
وی تصریح کرد:  بیشتر این موارد مثبت و مشکوک در تهران، گلستان و قم مشاهده شد که برخی از این افراد مبتلا شامل نگهبان، کادر اداری، همکاران و دانشجویان در منزل دوره نقاهت خود را گذراندند.
 رییس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: حال عمومی تعدادی از آنها بهبود یافته است.
آماده ارائه هرگونه خدمت جهادی هستیم‌
خنیفر همچنین گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، دانشگاه فرهنگیان آماده هرگونه خدمت بسیجی و جهاد گونه به مدافعان سلامت است چراکه کشور درگیر کرونا است و  این دانشگاه به‌عنوان یک دانشگاه آمایشی با ۹۸ پردیس و مرکز و حدود ۱۰۰ هزار دانشجو می تواند هر خدمتی را در این زمینه ارائه کند.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط پیش آمده در سطح ملی براثر ویروس کرونا، کار استریل همه پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان انجام شد و ما مجبور شدیم آموزش دانشجو معلمان را غیرحضوری داشته باشیم.
 رییس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: با وجود این شرایط اکنون پرسنل و کادر اداری و دانشگاهی این دانشگاه آماده ایثارگری هستند و اگر نیاز به حضور فیزیکی همکاران باشد، همه ما آماده هستیم.
خنیفر تاکید کرد: اکنون ۶۰ واحد درسی دانشجو معلمان به صورت الکترونیکی تولید محتوا شده اما تنها مشکل در این زمینه سرورهای شبکه های اینترنتی و الکترونیکی ما برای پیش بینی شمول کل استان ها کافی نیست که در این راستا تدابیر ویژه اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون در چنین شرایطی گرفتار نشده بودیم، اظهار داشت: باید برای درس های الکترونیکی برنامه ریزی بیشتری در آینده داشته باشیم تا مشکل خاصی برای ارائه این آموزش های غیر حضوری و اینترنتی به وجود نیاید.
رییس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است کلاس های درس دانشجویان در زمان بیشتری پس از سال تحصیلی ادامه داشته باشد، گفت: کرونا زمانی اتفاق افتاد که حدود ۷۰ درصد آموزش انجام شده و از طریق آموزش مجازی ۳۰ درصد باقیمانده ارائه می‌شود.
خنیفر افزود: این دانشگاه آموزش مجازی را تا زمان رفع این مشکل ادامه خواهد داد تا بخشی از دروس عقب افتاده دانشجو معلمان جبران شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار