رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به جدی بودن قرنطینه خانگی در راستای پیشگیری از کرونا، از مردم تقاضا داریم در مراسم پنجشنبه آخر سال شرکت نکنند و فرمانداران نیز باید قوانینی برای منع برگزاری این مراسم وضع کنند.
کد خبر: ۸۳۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 11 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال استان مرکزی پذیرای مهمانان نوروزی نیست و راه‌های استان محدود است؛ مسافران گذری حتما باید از جاده‌های کمربندی عبور کرده و ورودی به داخل شهر نداشته باشند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن پنجشنبه آخر سال، از مردم تقاضا داریم در مراسم زیارت اهل قبور شرکت نکنند و مقرر شد فرمانداران نیز در این راستا قوانینی برای منع برگزاری این مراسم وضع کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: افزایش نقاهتگاه‌های استان با همکاری فرمانداران نیز از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود که باید این مکان‌ها ایجاد شود.

دکتر جمالیان بیان کرد: حساب ۲۰۰۰۵۰۰۰۵۵ دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت کمک‌های خیرین پیش بینی شده تا در صورت تمایل مردم و خیرین جهت حفظ و ارتقای سلامت، کمک‌های خود را واریز کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد بازار اراک و پاساژها به مدت سه روز از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۱۹ ضدعفونی شود و از مردم تقاضا داریم در این زمان‌ها در این اماکن حضور پیدا نکنند تا ضدعفونی این اماکن به طور کامل انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: از دیگر مصوبات این جلسه افزایش فروشگاه عرضه میوه‌ در ایام تعطیلات نوروزی بود که قرار شد امسال این عرضه در ۳۰ مرکز انجام شود که نسبت به سال گذشته افزایش  دو برابری داشته است.

جمالیان با اشاره به ازدحام در مراکز تعویض پلاک گفت: به سبب ازدحام جمعیت در این مراکز، مجددا تعطیلی این مراکز مصوب شد.

وی بیان کرد: تا به امروز در سطح استان مرکزی ۴۱۶ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص افزایش حضور مردم در اماکن عمومی و خیابان‌ها گفت: در صورتی که مردم انتشار ویروس را جدی تلقی نکنند پیش بینی ما این است که یک موج شدید بیماری را در استان داشته باشیم و تقاضا داریم علاوه بر رعایت نکات بهداشتی مردم حتما به بحث در منزل ماندن ادامه دهند تا بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار