کارشناس منابع اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه
محمد امین بهرامی کارشناس منابع اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: سلسله نشست های نقد و بررسی رمان های عامه پسند با حضور کارکنان، کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی استان در حال اجرا و برگزاری است.
کد خبر: ۸۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 25 August 2015
به گزارش تابناک، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، بهرامی با اشاره به حضور کتابداران، مسئولان کتابخانه ها و کارکنان کتابخانه های عمومی استان در این سلسله نشست ها گفت: اولین نشست از این سلسله نشست ها با محوریت رمان دالان بهشت و با حضور کارکنان کتابخانه های عمومی در ماه جاری برگزار شد.

وی ضمن اشاره به برنامه ریزی جهت تداوم جلسات نقد رمان های عامه پسند در اداره کل کتابخانه های عمومی استان افزود: در اولین نشست علاوه بر نقد کتاب دالان بهشت کمیته ای از متخصصین حوزه ادبیات فارسی تشکیل شد که در جلسات آتی به بررسی نقدهای دریافت شده بپردازند.

بهرامی ضمن اعلام انتخاب پیمان ریحانی نیا و سعید امامی از کتابداران کتابخانه های عمومی استان و دانشجویان دکترای ادبیات فارسی و همچنین اعظم اسدی دارای مدرک کارشناسی ارشد کتابداری به عنوان اعضاء منتخب کمیته داوری تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف ما در این سلسله نشست ها ارائه مباحث مبنایی در حوزه نقد و بررسی کتاب بویژه نقد رمان های عامه پسند است.

کارشناس اداره کل کتابخانه های عمومی استان، ارائه مباحثی در مورد فرم داستان، پیرنگ و انواع رمان را از مباحث مطرح شده در اولین جلسه نقد رمان های عامه پسند عنوان کرد و ادامه داد: در اولین نشست شرکت کنندگان به بیان نقدهای خود از کتاب رمان دالان بهشت پرداختند و در انتها با نظر کمیته داوران آقای محسن جعفری به عنوان نویسنده نقد برتر مورد تقدیر قرار گرفت.

بهرامی برگزاری دو هفته یکبار سلسله نشست های نقد را متذکر شد و خاطرنشان کرد: دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور تاکید خاصی بر مطالعه کتابداران دارند و ما با برگزاری این سلسله نشست ها در تلاش هستیم کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی را علاوه بر مطالعه، در حوزه نقد و شناخت کتاب های رمان توانمند کنیم.

وی در انتها گفت: بررسی های ما نشان می دهد درخواست برای کتاب های رمان یکی از بیشترین خواسته های مراجعین کتابخانه های عمومی است به همین جهت سعی داریم ابتدا همکاران و کتابداران کتابخانه های عمومی با رمان و داستان و همچنین کتاب های رمان مناسب آشنایی کافی پیدا کنند تا بتوانند به ارائه مشاوره درست به مراجعین کتابخانه بپردازند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار