رئیس دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران ګفت: سبک زندگی قرآنی تنها راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان و راه نجات جامعه از هجمه‌های غرب است.
کد خبر: ۸۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 24 August 2015
، به گزارش تابناک به نقل از مهر سعید قربانی صبح دوشنبه در مراسم افتتاحیه طرح جشنواره مصباح اله دی، سبک زندگی قرآنی را سریع‌ترین و نورانی‌ترین مسیر برای پیشرت و تعالی عنوان کرد و گفت: زندگی به شیوه قرآنی باید محور همه برنامه‌های فرهنگی در نظام اسلامی قرار گیرد.
وی بابیان این‌که سبک زندگی قرآنی تنها راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است، افزود: به حتم فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی جامعه را به سمت انحراف سوق خواهد داد.
قربانی به هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌های دینی و انقلاب ما اشاره کرد و گفت: امروز تنها راه مقابله با این هجمه‌های گسترده و سازمان‌یافته بهره‌گیری از مفاهیم ناب و متعالی قرآنی است.
رئیس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران بابیان این‌که دشمن با ترویج سبک زندگی غربی تلاش می‌کند فرهنگ منحرف و غلط خود را جایگزین سبک زندگی اسلامی کند، ادامه داد: متأسفانه امروز بخش مهمی از جامعه ما گرفتار سبک زندگی غربی هستند و این مسئله نگران‌کننده است.
وی تصریح کرد: بازگشت به قرآن و محور قرار دادن سبک زندگی قرآنی در خانواده‌ها بهترین و مهم‌ترین راه خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمنان است.
قربانی با اشاره به این‌که امروز دشمن فرهنگ منحرف خود را به شیوه‌های جذاب و اثرگذار در جامعه اسلامی ترویج می‌کند، گفت: امروز در این خصوص به مرز هشدار در کشور رسیدیم و مسئولان و متولیان فرهنگی باید تلاش کنند تا با برنامه‌های مناسب به مقابله با این توطئه دشمن بپردازند.
رئیس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: متأسفانه مسئولان و متولیان فرهنگی ما در کشور توجه چندانی به این مسئله مهم نداشتند و همین امر موجب شد امروز شاهد اثرات نامطلوب آن در جامعه هستیم.
وی بابیان این‌که باید از نگاه سطحی به قرآن عبور کنیم و وارد مرحله دیگر از درک و فهم کلام الهی شویم، بیان داشت: تدبر در مفاهیم قرآنی شرط درک عمیق از کلام‌الله است.
قربانی بابیان این‌که نسل جوان ما بیش‌ازپیش نیازمند آشنایی با اصول، مبانی و معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: آیات قرآن کریم سرشار از مفاهیم ارزشمند و متعالی است که درک عمیق هر یک از این مفاهیم انسان را به اوج می‌رساند.
وی در ادامه سخنان خود به طرح مصباح اله دی و نورالهدی در سازمان دارالقرآن الکلیم تبلیغات اسلامی مازندران اشاره کرد و گفت: مدت اجرای هر یک از این طرح‌ها سه‌ساله است و هدف اصلی آن ارتقاء دانستنی‌های دینی و نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی در بین جوانان و نوجوانان و تقویت فعالیت‌های مشترک با ادارات و نهادهای فرهنگی است.
قربانی بابیان این‌که این طرح یکی از طرح‌های ابتکاری سازمان دارالقرآن الکلیم مازندران است، گفت: در این ۱۷ سال است که از سوی این سازمان در استان در حال اجرا است و تاکنون توفیقات بسیاری را به دست آورده است.
رئیس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی، درک ترجمه و مفاهیم قرآن را مهم‌ترین هدف اجرای این طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح با حضور ۳۰۰ نفر از دانش آموزان نخبه راهنمایی و دبیرستان در مشهد در حال اجرا است که اختتامیه آن نیز در روزهای آینده برگزار خواهد شد.
وی بابیان این‌که شرکت‌کنندگان در این طرح ۷۰ درصد ترجمه مفاهیم قرآنی به افراد آموزش داده خواهد شد، ادامه داد: همچنین در کنار این طرح مباحثی نظیر احکام، بهداشت فردی و اجتماعی و مقاله‌نویسی آموزش داده می‌شود.
قربانی بابیان این‌که تاکنون سه هزار نفر در طرح مصباح اله دی و نورالهدی شرکت کردند، بیان داشت: هدف این طرح تربیت قرآن و سبک زندگی قرآنی در میان نسل جوان جامعه است                                                          
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار