رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه در دی‌ماه امسال ازنظر نرخ تورم، جزء پنج استان ارزان کشور بوده است.
کد خبر: ۸۱۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 02 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،حبیب‌الله وفایی یکی از معضلات اصلی استان را در رابطه با بحث بیکاری عنوان کرد و اظهار داشت: برای کاهش نرخ بیکاری باید سرمایه‌گذار جذب کنیم.

وی سرمایه‌گذاری را تابع نظام اقتصادی استان و شرایط حاکم بر فضای اقتصادی استان دانست و گفت: سرمایه‌گذاران در مناطقی که نرخ بیکاری و تورم آن بالا باشد، تمایل چندانی برای سرمایه‌گذاری ندارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه ادامه داد: سالیان سال در بین استان‌های کشور نرخ تورم یک را دارا بودیم، اما در آذرماه امسال توانستیم به بیست و پنجمین استان برسیم و در دی‌ماه خوشبختانه بیست و هشتمین استان کشور شدیم یعنی جزء پنج استان ارزان کشور هستیم.

وی به برنامه اقتصادی استان برای حفظ وضع موجود و یا حتی ارتقا از این لحاظ، اشاره و بیان کرد: امروز سند آمایش استان به‌عنوان یک راهبرد نقشه راه را برای ما مشخص کرده است.

وفایی، سند آمایش ملی را یکی از ضروریت‌های اقتصادی ایران دانست و گفت: عدم تعادل‌های منطقه‌ای در کشور بر اثر نبود سند آمایش ملی بوده که الان در یک منطقه‌ با تراکم سرمایه مازاد و کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و در منطقه‌ای دیگر همانند استان کرمانشاه با مازاد نیروی انسانی و نرخ بیکاری بالا روبه‌رو هستیم.

وی به هدف‌گذاری برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری تا پایان سال اشاره و بیان کرد: خوشبختانه با همت تیم اقتصادی استان و تمامی دست‌اندرکاران، امروز توانسته‌ایم با این هدف مهم دست یابیم.

این مسؤول با بیان اینکه اقتصاد دولتی در هیچ‌جای دنیا نمی‌تواند به تنهایی پاسخ دهد، گفت: ما باید با تقویت بخش خصوصی، سرمایه‌گذار جذب کنیم.

وی ادامه داد: هر آنچه که منابع و بودجه عمومی در استان داریم به جزء بخشی که برای حقوق کارکنان دولت، طرح‌های عمرانی و بخش هزینه‌ای لازم است، مابقی اعتبارات را اهرم کرده‌ایم، اهرمی که به کمک و حمایت سرمایه‌گذار خارجی و داخلی می‌رود؛ هر جایی که نیاز به بودجه و هزینه باشد مشارکت می‌کنیم.

وفایی رابطه بین نرخ مشارکت و نرخ بیکاری را کاملا معکوس عنوان کرد و افزود: هر وقت نرخ مشارکت بالا رود یعنی امید بین مردم تزریق شده کار وجود دارد و مردم به‌دنبال کار هستند و نرخ بیکاری کاهش می‌یابد که خوشبختانه در استان نرخ مشارکت فراتر از میانگین کشوری است.

وی اضافه کرد: کرمانشاه فرصت‌های بسیاری برای توسعه دارد، اما نتوانسته‌ایم از آن به خوبی استفاده کنیم، در واقع فرصت‌سوزی شده که در تلاش استفاده و بهره‌برداری از این فرصت‌ها هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: ما امانتدار مردم هستیم نمی‌توانیم گزارش ناصحیحی از جامعه بدهیم و انتظار داشته باشیم نتایج خوبی حاصل شود و معضلات جامعه را درمان کند، گواه عرایض بنده تحولاتی است که طی یکی دو سال گذشته در مورد نرخ تورم و بیکاری در استان شکل گرفته است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار