مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه گفت: ۲۲۰ شغل با صنعت ساختمان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط هستند از همان نظام مهندسی گرفته تا رانندگان صنوف مختلف درگیر این قضیه می‌شوند.
کد خبر: ۸۱۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 18 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،شهرام کهریزی ، اظهار داشت: به عنوان نماینده وزارت کشور از اعضای کمیسیون ماده 100(متشکل از نماینده وزارت کشور، وزارت دادگستری و شورای شهر)محسوب می‌شویم.

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه ادامه داد: قانون ماده 100 در سال 1334 تصویب شده زمانی که 26 درصد جمعیت شهر کرمانشاه شهرنشین و 74 درصد روستایی بود این در حالی است که الان براساس آخرین سرشماری سال 95 شرایط کاملا تغییر کرده و برعکس شده یعنی 74 درصد شهرنشین و 26 درصد روستایی هستند.

وی تصریح کرد: به هر حال این قانون در سال 34 وضع شده، البته اصلاحاتی در سال 58 داشته که هم‌اکنون با توجه به وضعیت فعلی و نیازهای شهری باید در مجلس شورای اسلامی نسخه آن پیچیده و مورد تصویب قرار گیرد.

کهریزی جمعیت شهر کرمانشاه را براساس آخرین سرشماری سال 95، یک میلیون و 83 هزار و 833 نفر اعلام کرد و گفت: کرمانشاه نهمین کلانشهر کشور است که باید برای نسل آینده نیز تصمیماتی بگیریم همین سبب می‌شود تا نسبت به ساخت‌وسازهای شهری حساسیت و ظرافت خاصی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهر کرمانشاه یک بافت تاریخی، یک بافت میانی و یک بافت حاشیه‌ای دارد، تصریح کرد: شهر کرمانشاه با 124 هکتار، مشکلات عدیده‌ای دارد ضمن اینکه در کمیسیون ماده 100 با اعتقاد بر اینکه بحث ساخت و ساز باید انجام شود.

این مسؤول افزود: 220 شغل با صنعت ساختمان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط هستند از همان نظام مهندسی گرفته تا رانندگان صنوف مختلف درگیر این قضیه می‌شوند.

وی گفت: مسئله اشتغال در استان کرمانشاه شرایط خاص خود را دارد، لذا کسانی که به صورت انبوه ساخت و ساز را انجام می‌دهند مطیع ضوابط و قوانین باشند و به مباحث و حریم‌های شهرنشینی تجاوز نکنند و به مباحثی که هست، قانع باشند.

کهریزی با بیان اینکه هر چه جلوتر می‌رویم مشکلاتی که در بحث‌های معماری و شهرنشینی مطرح است، کمتر و اصلاح می‌شود، گفت: کمیته‌ای چهارجانبه با حضور استانداری، شهرداری، سازمان نظام مهندسی و راه و شهرسازی ساخت و سازهای بخش خصوصی را بررسی و تصمیمات را اخذ و تصویب می‌کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار