معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: احتمالات سقوط هواپیمای اوکراینی در دست بررسی هستند.
کد خبر: ۸۱۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 16 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر، حجت الاسلام هادی صادقی ظهر امروز پنج شنبه در اولین همایش هر مسجد یک حقوقدان در کرمانشاه ضمن تسلیت شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهادت این سرباز ولایت خون تازه ای را در رگهای تمام دلدادگان راه اسلام و آزادی و مبارزه با ظلم به جریان انداخت.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: برخی به دنبال کوچک شمردن اقدامات سردار سلیمانی هستند اما باید بدانند این شهید بزرگوار تمام توطئه‌های آمریکا را خنثی کرد و نقشه‌های آنها را نقش برآب کرد و نگذاشت به اهداف خود برسند.

این مسئول گفت: همچنین اقدامات این شهید بزرگوار سبب شده است تا امروز اسرائیل را که روزی داعیه از نیل تا فرات را داشت زمین گیر شود و از ترس لبنانی‌ها، فلسطینی‌ها و موشک‌های ایران به قفس‌های خود پناه ببرند.

ایجاد امنیت از مهم‌ترین دستاوردهای شهید سلیمانی است

وی مهم‌ترین دستاورد مبارزات سردار سلیمانی را ایجاد امنیت در منطقه بخصوص ایران اعلان کرد و بیان داشت: حوادث روزهای گذشته از جمله سانحه هواپیمایی تاریخ بسیار ناراحت کننده بود و ممکن است دشمنان آن را بزرگ‌تر از واقعیت خود را نشان دهند اما باید آن را در ادامه ماجراجویی آمریکایی جست‌وجو کرد و اینها باید در همان مسیر تحلیل شوند.

حجت الاسلام صادقی ضمن تقدیر و تشکر از سپاه پاسداران به دلیل سیلی سختی که به آمریکا زدند، تصریح کرد: مسیر مجاهدت و مقابله با باطل و ظلم جهانی آمریکا ضرباتی هم دارد از جمله سقوط هواپیمای اوکراینی که به دنبال یک خطای انسانی ساقط شد.

 

‌معاون فرهنگی قوه قضائیه ادامه داد: در راستای یک خطای انسانی این هواپیما ساقط شد و البته این خطا ممکن است یک عامل عامدانه بیرونی داشته باشد که باید بررسی شود، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد از قبل طراحی شده و آمریکایی‌ها مداخله کرده باشند اما چون این شواهد هنوز قطعی نیست باید صبر کنیم و احتمالات در دست بررسی هستند.

‏‬ بسیاری از پرونده‌های دادگستری به دلیل عدم آگاهی از اطلاعات حقوقی است

این مسئول در ادامه به ارائه مباحثی در خصوص هر مسجد یک حقوقدان پرداخت و گفت: مردم ما نیازمند تربیت حقوقی هستند و باید تلاش کنیم تا فاصله با تربیت حقوقی کم شود و جوان ما اطلاعات اولیه حقوقی را از همان دوران دانش آموزی در مدارس کسب کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌هایی که در دادگستری تشکیل می‌شود به واسطه عدم آگاهی از اطلاعات حقوقی است، ادامه داد: امروز مدارس ما با تربیت حقوقی فاصله دارند لذا به دنبال تدوین کتاب‌هایی هستیم که به زبان کودکی بتواند مؤثر باشد.

حجت الاسلام صادقی خاطر نشان کرد: آموزش حقوقی یک مسئولیت اجتماعی است که همه مسئولین نسبت به اجرای آن باید اهتمام داشته باشند و در این راه مجاهدت و روحیه جهادی داشته باشند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه یکی از مهم‌ترین اهدف اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» را در گام اول ارتقا آگاهی بخشی حقوقی و قضائی مردم دانست و تصریح کرد: مردم در مسائل اجتماعی و ارتباطات و معاملاتی که دارند نباید دچار مشکل شوند.

حجت الاسلام صادقی افزود: گام دوم این است که طرفین دعوا را که دچار مشکل شده‌اند را به مسجد دعوت کنیم تا به مدد این طرح صلح و سازش بین آنها ایجاد شود و کمتر نزاع صورت بگیرد.

حدود ۸۰ درصد شکایاتی که به دادسرا واصل می‌شود واهی است

وی بیان داشت: در گام سوم دادن مشاوره درست به طرفین دعوا است که اگر خواستند به دادگستری مراجعه کنند در مسیر و گام درست طرح شکایت و درخواست خود را تنظیم کنند.

این مسئول اظهار داشت: اغلب شکایاتی که به دادگستری ارائه می‌شود بی مورد و واهی هستند و می‌توان گفت حدود ۸۰ درصد شکایاتی که به دادسرا واصل می‌شود واهی است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه بیان داشت: عدل گستری فقط مربوط به دادگاه نیست بلکه هر مسجد باید پایگاه گسترش عدل و داد باشد و متولیان امر در مساجد می‌توانند با آگاهی بخشی در گسترش عدل مؤثر باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام مشاوره‌ها و آموزش‌ها در این طرح به صورت رایگان ارائه می‌شود، افزود: در استان کرمانشاه قرار است این طرح را در ۴۰۰ مسجد را عملیاتی کنند و امیدواریم تا پایان سال بعد این تعداد به ۱۰۰۰ مسجد برسد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار