داریوش فرمانی در گفتگو با تابناک :
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سنقروکلیایی گفت:درسال ۹۷کار مطالعاتی طرح گردشگری سد جامیشان شهرستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال انجام گرفت .
کد خبر: ۸۱۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 09 January 2020

داریوش فرمانی درگفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد : بر اساس مطالعاتی که انجام شد سه نقطه جهت ایجاد مجتمع های گردشگری در حاشیه ی سد توسط مشاور انتخاب و به سازمان معرفی شدو خوشبختانه برای هر سه نقطه هم سه سرمایه گذار معرفی کردیم .

وی افزود: از چند ماه قبل کار اجرایی یکی از سرمایه گذاران شروع شده است ، برای دومین سرمایه گذار موافقت اصولی صادر در حال طی کردن بقیه مراحل اداری است و سومین سرمایه گذار هم درحال اخذ مجوز موافقت اصولی است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خاطرنشان کرد: درسال ۹۸از محل اعتبارات استانی ۱۱ میلیاردو ۴۰۰ میلیون ریال برای ایجاد زیر ساخت های گردشگری به شهرستان اختصاص یافته و از محل اعتبارات ملی مبلغ ۲میلیارد ریال برای ایجاد زیر ساخت به صورت کمک بلاعوض به طرح گردشگری سرمایه گذار اول تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: در صورت تکمیل این زیر ساخت های گردشگری در این منطقه قطعا سد جامیشان و منطقه ی جامیشان به یکی از قطب های گردشگری در منطقه ی غرب کشور تبدیل خواهد شد .

فرمانی تاکید کرد: در حاشیه ی سد روستای گلویج را داریم که سال گذشته از محل اعتبارات ملی مبلغ ۲ میلیارد ریال برای ایجاد زیر ساخت های گردشگری در سراب گلویج از سازمان میراث فرهنگی هزینه شد‌ .

وی ابراز داشت: همچنین در روستای بلوطستان که نزدیک سد جامیشان است در حال صدور مجوز برون گردی برای ایجاد یک واحد برون گردی در این روستا هستیم.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سنقروکلیایی در پایان گفت: با توجه به پتانسیل منطقه برای ایجاد زیرساخت های مدنظر امیدواریم که شاهد شکوفایی این محدوده از شهرستان در بحث رونق اقتصادی و جذب گردشگر باشیم .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار