کد خبر: ۸۱۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 05 January 2020

سرپرست بهزیستی مازندران از بهره‌مندی ۶۰ هزار نفر در مناطق حاشیه‌ای این استان از خدمات بهزیستی خبر داد.

جمال باقری صبح امروز در کمیته تخصصی بررسی مسائل و مشکلات مربوط به حاشیه نشینی بکه با حضور  مدیران ۱۵ دستگاه  به میزبانی اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی انزوا را مقدمه بروز آسیب‌های متعدد فردی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: چنین وضعیتی در سطح جامعه به شکل حاشیه نشینی خود را نشان می‌دهد که به دلیل جدایی و دوری از بطن جامعه بستر بروز آسیب‌های فراوانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۱۸  میلیون نفر ساکن در مناطق حاشیه در کشور وجود دارد و سهم مازندران از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار نفر ۳۳ منطقه حاشیه است، تصریح کرد: حاشیه نشینی نتیجه انواع تنش‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است که منجر به مهاجرت‌ها و شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌شود.
سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه ساکنین این مناطق میزان تحصیلات، سطح فرهنگ، اقتصاد و رفتارهای متفاوت از نرم جامعه دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه انواع بزه‌ها و آسیب‌ها که در مناطق حاشیه شیوع پیدا می‌کند به‌صورت مسری به مناطق سالم جامعه نیز  منتقل می‌شود.
باقری تعداد جمعیت و وضعیت زندگی در مناطق حاشیه را شایسته نظام اسلامی ندانست و گفت: مسئولیت تصمیم‌گیری برای این شهروندان در استان با ما است و به همین جهت، برنامه ریزی در جهت ساماندهی این مناطق، دقت نظر، تعصب و دور اندیشی ویژه‌ای را می‌طلبد.
وی با تاکید بر اقدامات بهزیستی در این مناطق به  تاسیس پایگاه خدمات اجتماعی در ۱۴ منطقه از این ۳۳ منطقه اشاره کرد و افزود: ۶۰ هزار نفر در این مناطق تحت پوشش بهزیستی هستند اما حضور بهزیستی به تنهایی کافی نیست.

سرپرست بهزیستی مازندران عنواتن کرد: سپاه، نیروی انتظامی، تربیت بدنی و آموزش و پرورش هم پای کار هستند اما با توجه به وضعیت موجود به حضور موثرتری نیاز است.
باقری با تاکید بر تاثیر مراودات کنترل شده و تبادل فرهنگی شهروندان مناطق عادی با ساکنین این مناطق ادامه داد: حضور موثر و توجه ویژه نهادهای دولتی در این مناطق در اصلاح رفتاری، سبک زندگی و فرهنگ‌سازی کودکان و نسل جدید در مناطق حاشیه تاثیرگذار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار