غلامرضا چامه در گفتگو با تابناک:
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، به تشریح پروژه های آبخیز داری در شهرستان ها جوانرود، پاوه و روانسر پرداخت و گفت: برای نخستین بار در استان کرمانشاه سامانه استحصال آب با میزان دو دستگاه احداث شد.
کد خبر: ۸۱۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 01 January 2020

غلامرضا چامه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از دیرباز اجرای عملیات آبخیزداری در شهرستان جوانرود انجام شده و این بار از محل صندوق توسعه ملی، سطح حوزه آبخیز بازان را با احداث بند های گابیونی و بندی خشکه چین انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه این امر به تثبیت آبراهه و فرسایش کناری رودخانه ها کمک کرده، افزود: همچنین چشمه های مسیر رودخانه را تقویت می نماید. این بار در سطح استان با احداث سامانه استحصال آب به میزان دو دستگاه که هر کدام مورد ۱۵ تا ۲۵ هزار مترمکعب حجم مخزن آن ها می باشد، اقدام کردیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: این سامانه‌ها در فصل زمستان و خارج از فصل آبیاری از جریانات زیر قشری و چشمه‌هایی که زمستان به سمت رودخانه سرازیر می‌شود از آب پر می شوند و در فصل بهار به منظور آبیاری تکمیلی باغات گیاهان دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی، همچنین با بیان اینکه در شهرستان پاوه اجرای پروژه آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز نشین و زردویی بخش باینگان در حال انجام است، گفت: این پروژه ها در تقویت چشمه سارها و کنترل سیلاب به روستاهای منطقه و باغات حاشیه رودخانه مشرف به شهر باینگان نقش بسزایی داشته است.




چامه در پایان بیان داشت: در شهرستان روانسر نیز اجرای عملیات آبخیزداری، با هدف کنترل سیلاب دشت روانسر و تغذیه آبخوان دشت روانسر کار شده است که در سیلاب فروردین ۹۸ تمامی سطح منطقه پایین بود و این طرح زیر آب رفته بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار