بهمن خسروی در گفتگو با تابناک:
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان سنقر و کلیای ضمن صیانت به فرمایشات رهبری در مورد ضرورت یادگیری مهارت گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان در دوبخش دولتی و خصوصی انجام میشود که تعداد کار آموزان در هر دوبخش جمعا به ۱۲۶۷ نفر می‌رسد.
کد خبر: ۸۰۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 26 December 2019

بهمن خسروی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:  آموزش فنی و حرفه ای سنقر در دوبخش دولتی و خصوصی فعالیت میکند؛ در بخش دولتی در۹ ماهه سال ۹۸ برای ۵۷۷ نفر دوره ی آموزشی برگزار شد که از این تعداد ۴۶۷ نفرمرد و ۱۰۹ نفرزن بوده اند و معادل۸۹۸/۶۳۰ ساعت است و در ۳۵ حرفه ثابت شهری و روستایی آموزش می بینند که  شامل ۷ بخش صنایع و صنوف، سیار شهری، زندان و نیروهای نظامی و محیط واقعی کار است .

وی افزود: آموزش های بخش دولتی شامل ۴ حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر است ؛که در بخش دولتی در مجموعه فنی و حرفه ای ۷ کارگاه ثابت آموزشی و همچنین به فراخور نیاز هم کارگاه سیار داریم.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان تصریح کرد: تعداد ۱۲ آموزشگاه های آزاد در سطح شهرستان فعالیت دارند؛ آموزشگاه های آزاد ۸۵ دوره است که ۲۱ حرفه در این دوره ها آموزش داده میشود تعداد کار آموزان بخش خصوصی ۶۹۰ نفر که ۵۷۲ نفر زن و ۱۰۸ نفر مرد است و تعداد آموزش ارائه شده در بخش خصوصی معادل ۲۲۴۸۴۲ نفر ساعت است .

وی خاطرنشان کرد: در بخش آموشگاه های فعال در مرکز ۷ مربی فعال و در بخش خصوصی بر حسب نیاز به وجود مربی متوسط ۳۰ نفر مربی و چند نفر هم به صورت مربی افتخاری برای ما فعالیت میکنند.

خسروی تاکید کرد: یکی از طرح های خوب مرکز امسال آموزش واقعی محیط کار است. افرادی که مهارت های اولیه را آموزش دیده اند به مرکز مراجعه میکنند و طی گذارندن مهارت های تکمیلی از آنها آزمون گرفته و در صورت قبولی برای آنها مدرک صادر و از اول دی ماه آزمون های مرکز به صورت آنلاین به صورت هفتگی برگزار می شود.

وی در پایان تصریح کرد: شورای مهارت به صورت مرتب به منظور رفع مشکلات مرکز و کارآموزان با حضور دستگاه های ذیربط برگزار میشود و از نخبگان مهارتی دارای شرایط حمایت میکنیم تا در المپیاد های مهارتی شرکت کرده و مقام کسب کنند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار