امید قادری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: ۵۰۰ چشمه طاق بازار تاریخی کرمانشاه در راستای احیا و حفاظت از بافت های تاریخی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.
کد خبر: ۸۰۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 23 December 2019

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: ۵۰۰ چشمه طاق بازار تاریخی کرمانشاه در راستای احیا و حفاظت از بافت های تاریخی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.همچنین باید یادآور شد طرح های بازآفرینی شهری در کرمانشاه با حمایت و همراهی اداره کل میراث فرهنگی به منظور حفظ و احیای بافت های تاریخی صورت می پذیرد. 

وی خاطر نشان کرد: مرمت ۳۵ هزار متر مربع از بازار تاریخی شهر کرمانشاه انجام شده تاکنون در راسته های توپخانه، مسگرها، بنکدارها، آهنگرها، چال حسن خان و سراج خانه فعالیت های مرمتی انجام شده است.


قادری با بیان اینکه در توسعه شهری باید به مولفه‌های فرهنگی توجه شود و اجرای برنامه ها متناسب با هویت شهری باشد، ابراز داشت: در بافت شهر کرمانشاه ۳۳۰ هکتار بافت تاریخی وجود دارد که شامل بازار، مساجد، تکایا، سراها و تک ابنیه ها می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز کسب ‌و کارهای کوچک در حوزه گردشگری و با استفاده از ظرفیت‌های میراث فرهنگی شکل گرفته است، گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای رشد و رونق اقتصادی و توسعه گردشگری در کرمانشاه، استفاده از مزیت‌های فرهنگی و تاریخی است.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار