معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از اجرای "آیین نامه ایمنی در جایگاه های عرضه سوخت"ضروری است .
کد خبر: ۸۰۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 22 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ نرگسی با اعلام این خبر گفت: آیین نامه ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت مورخ  20 آذر ماه  در روزنامه رسمی کشور منتشر گردید.

وی افزود : به استناد مواد (85) و (86) قانون کار جمهوری اسلامی ایران، با هدف ایمن‌سازی محیط کار در جایگاه‌های عرضه سوخت و پیشگیری از حوادث ناشی از کار، "آیین نامه ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت" که در جلسه مورخ 1398/05/14 شورای عالی حفاظت فنی، تدوین و در تاریخ 1398/08/22 به تصویب وزیر تعاون، کار و رفاه ‎اجتماعی رسیده است در روزنامه رسمی کشور منتشر گردید.

 معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: این ‎آیین‎نامه مشتمل بر 109 ماده است که مسائل مرتبط با ایمنی بهره برداری از جایگاه های عرضه سوخت را پوشش می دهد و در مورخ 1398/9/20 در روزنامه رسمی کشور منتشر گردید.

وی تصریح کرد: کارفرما مکلف است بر اساس مخاطرات ناشی از عرضه هر نوع سوخت از قبیل: گازوییل، بنزین، گاز طبیعی و ... اصول ایمنی متناسب را بکار گیرد.

نرگسی  افزود: همچنین کارفرما مکلف است نسبت به بکارگیری مسئول ایمنی دارای صلاحیت، مطابق با آیین نامه بکارگیری مسئول ایمنی در کارگاه ها، اقدام کند.

گفتنی است دکتر مظفری مدیرکل بازرسی کار و دبیر شورای عالی حفاظت فنی حوزه معاونت روابط کار وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طی نامه ای " آیین نامه ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت " مورخ 98/9/20 در روزنامه رسمی کشور را جهت اطلاع رسانی به کلیه سازمانها ،ادارات کل ، نهادها ، شهرداری ها ،تشکل های کارگری و کارفرمایی ، مجامع ، اتحادیه های صنفی و سایر ارگانهای مرتبط ابلاغ کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار