فرماندار سابق شهرستان خلخال گفت: در استان اردبیل ثبات مدیریتی در حد صفر است و همه به عینه آثار این بی‌ثباتی را می‌بینند.
کد خبر: ۸۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 22 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی در نشست با فعالان احزاب در اردبیل اظهار کرد: با دو شاخصه رسمی و غیررسمی که شامل استاندار اردبیل و سیاسیون هستند اگر بخواهیم وضعیت را مورد سنجش قرار دهیم به خوبی در می‌یابیم که در هر سال در این استان یک فرماندار تغییر پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه این دولت از ثبات مدیریتی دم می‌زد و از تغییرات پی در پی مدیریتی در دولت گذشته گلایه‌مند بود، خود به وضعیتی افتاده که در پارس‌آباد در این مدت دو سال سه فرماندار تغییر پیدا کرده و در نمین نیز 6 ماه است که به دلیل اختلاف آقایان با نمایندگان شهرستان نمین در بی‌ثباتی مدیریتی به سر می‌برد.

فرماندار سابق خلخال با یادآوری اینکه هنوز نمایندگان و استاندار اردبیل به یک تعامل و همفکری در انتخاب مدیران و تعیین فرمانداران دست نیافته‌اند، گفت: در بسیاری از حوزه‌های مدیریتی کارها به حال خود رها شده و با گذشت دو سال از روی کار آمدن دولت یازدهم همچنان بی‌ثباتی مدیریتی در این استان موج می‌زند و باید گفت که این ثبات مدیریتی در حد صفر است.

محمدی در مورد منطقه آزاد تجاری استان اردبیل اظهار کرد: قطعاً در این فضای بی‌ثباتی مدیریتی عدم برنامه‌ریزی و به هم ریختگی را شاهد هستیم که روزی سخن از الحاق شمال استان به منطقه آزاد تجاری ارس و روز دیگر نیز سخن از تصویب مستقل منطقه آزاد برای استان اردبیل است که بنده معتقدم شکل‌گیری این منطقه آزاد سرابی بیش نیست.

وی با یادآوری اینکه کجای دنیا در یک نقشه کذایی کل یک استان را بخواهند منطقه آزاد کنند که واقعا وقتی آدم به نقشه کشیده شده برای محدوده منطقه آزاد نگاه می‌کند، دود از کله‌اش بلند می‌شود که این چگونه منطقه‌ای است که محدوده آن از بیله‌سوار گرفته تا سرعین را شامل می‌شود و قطعاً مسئولان ارشد کشوری نیز نقشه خطی ترسیم‌شده مسئولان استان را نمی‌پذیرند.

محمدی به وضعیت بلاتکلیف منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز واگذاری کار نامشخص است، به طوری که زمانی شرکت انبارها، در مقطعی نیز مؤسسه مربوط به بنیاد شهید و در مقطع دیگر یک مؤسسه متفاوت عهده‌دار این مسئولیت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این گیر و دار اخیراً نیز معرکه حیران به راه افتاده و براساس شواهد و قرائن 160 هکتار تغییر کاربری انجام شده است، بیان کرد: ما در روستای کوچکی همچون لرد خلخال با جمعیت 3 هزار و 500 نفر که طلاق در آن یک درصد است و دختران این منطقه لباس سنتی پوشیده و هویت فرهنگیشان حفظ شده، ما قادر نشدیم 200 مترمربع زمین را تغییر کاربری بدهیم اما شاهد تغییر کاربری 160 هکتار اراضی در حیران هستیم که همه از این کار حیرت‌زده هستند.

اکثر ویلاسازی‌ها در حیران متعلق به اردبیلی‌هاست

فرماندار سابق خلخال به توسعه نامتوازن و ساخت ویلاها در منطقه حیران اشاره کرد و گفت: اکثر این ساخت و سازها نیز توسط اردبیلی‌ها انجام شده و ویلاسازی اردبیلی‌ها در حیران زمانی از تب و تاب بسیار بالایی برخوردار بوده است.

محمدی اضافه کرد: همه کارشناسان بر این باورند که باید منطقه نمونه گردشگری در خلخال، سرعین و مشگین‌شهر ایجاد شود که در این زمینه ضعف مدیریتی را در دو سال گذشته شاهد بودیم.

وی به 18 ماه مسئولیت خود به عنوان فرماندار خلخال در دولت دهم و یازدهم اشاره کرد و افزود: بنده هر چند در عسر و حرج مسئولیت فرمانداری خلخال را عهده‌دار شدم ولی در این وانفسای دولت دهم و اوایل دولت یازدهم که تحت فشار بودیم 175 پروژه را در این شهرستان تکمیل کرده و راه‌اندازی کردیم.

مدعیان امروز انتخابات پاسخگوی عملکرد گذشته خود باشند

محمدی به فضای سیاسی و تقسیم‌بندی این فضا در آستانه انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: تمام فعالیت‌های احزاب در اردبیل شخص‌‌محور است و در این بین اصلاح‌طلبان بیشتر از اصولگرایان شخص‌محور حرکت کرده و اجماعشان بسیار ضعیف است.

وی تصریح کرد: هر چند در جبهه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در رأس هرم یک شخص و فرد تصمیم‌گیر اصلی است، دولت روحانی را اصلاح‌طلبان به نام خود مصادره کردند اما هیچ فردی پاسخگوی عملکرد خود نیست.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همان فردی که چرم مغان را به ویرانی کشید و 10 سال به دور از مردم این استان مشغول زد و بندهای سیاسی و اقتصادی بوده حالا به ادعای حضور در انتخابات باز گشته در حالی که باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

وی اضافه کرد: به هیچ وجه مردم اجازه نمی‌دهند تا چنین افرادی که کارنامه آنها پر از نقاط سئوال و پاسخ دادن‌های افراطی است، دوباره در صحنه انتخابات حاضر شوند.

محمدی با انتقاد از کسانی که به دنبال ضعف عملکرد خود به دنبال سیاه‌نمایی اقدامات دولت گذشته هستند، ادامه داد: بنده اعلام می‌کنم تنها جایی که در آن انحصاری وجود ندارد و از همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی بدون نگرش خاص دعوت می‌شود تا در جلسات حضور پیدا کنند، جبهه ایستادگی است که قطعاً این حرکت آنها زمینه انتخابات مناسب و رقابتی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر در اردوگاه اصلاح‌طلبان بیشتر از اصولگرایان است، اظهار کرد: ممکن است در آستانه انتخابات مجلس اصولگرایان به وفاق و اتحاد برسند اما بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان رنگ وحدت و همگرایی را ببینند.

تا 10 سال دیگر مجلس قانونی تصویب نکند، کشور نیازی به قانون جدید ندارد

فرماندار سابق خلخال با بیان اینکه وظیفه یک نماینده تصویب قوانین و نظارت است، گفت: در کشورمان بحث تصویب قوانین به سهولت انجام می‌شود اما در حوزه اجرا و نظارت با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، به طوری که انباشت قوانین را در کشور که اجرایی نشدند، شاهد و ناظر هستیم.

محمدی افزود: اگر تا 10 سال آینده قانونی در مجلس ما تصویب نشود،‌ کشور نیازی به قانون جدید ندارد چراکه هنوز قوانینی همچون خدمات کشوری، قانون بهره‌وری بخش کشاورزی و دامپروری، قانون هدفمندی یارانه‌ها، فعال کردن فضای کسب و کار، صندوق توسعه ملی و... هنوز به شکل کامل اجرا نشده چه برسد به اینکه بخواهیم قوانینی جدید مصوب کنیم.

وی با یادآوری اینکه نباید یک نماینده مجلس در کارهای اجرایی و تغییر مدیریتی دخالتی داشته باشد، تصریح کرد: نماینده‌ای که بخواهد در اعتبارات یک روستا و انجام پروژه‌های اولویت‌دار یک منطقه به زعم خود تأثیرگذار باشد، قابل قبول و منطقی به نظر نمی‌رسد.

محمدی اظهار کرد: بنده در شهرستان خلخال متوجه ظرفیت خوب تولید زعفران در کلور و سایر مناطق شدم که در ابتدا در فضای 6 هزار مترمربع کشت زعفران صورت گرفت که در حال حاضر کشت زعفران با گذشت سختی‌های فراوان در آوردن پیازچه از مشهد مقدس به 15 هکتار توسعه پیدا کرده و امروز زارعان جنوب استان 15 کیلوگرم زعفران اعلا تولید می‌کنند که قطعاً این وضعیت می‌تواند توسعه پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار