استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه زندگی اجتماعی بدون توسعه صنعت حمل و نقل، ممکن نیست، افزود: تمامی فعالیت های مهم جامعه به صنعت حمل و نقل وابسته است و بدون توجه به توسعه این صنعت نمی توان انتظار پیشرفت و توسعه در حوزه های دیگر را داشت.
کد خبر: ۸۰۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ 19 December 2019

محمدرضا پورمحمدی در همایش گرامی‌داشت روز حمل‌ونقل، راهداران و رانندگان، با قدردانی از دست‌اندرکاران صنعت حمل‌ونقل در استان، افزود: راهداران و رانندگان همواره زندگی خود را برای آسایش اقشار مختلف مردم، به خطر می اندازند و ما قدردان تلاش ها و زحمات دلسوزانه آنان هستیم.

وی با اشاره به سختی های فعالیت شاغلان در صنعت حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، اظهار داشت: فعالان این حوزه علاوه بر اینکه همواره در معرض خطر قرار دارند، مسئولیت امانت داری از جان و مال انسان ها را نیز متحمل می شوند.

وی نسبت صنعت حمل و نقل به نیازهای جامعه را همانند نسبت خون به بدن انسان دانست و گفت: تمامی فعالیت های مهم جامعه به صنعت حمل و نقل وابسته است و بدون توجه به توسعه این صنعت نمی توان انتظار پیشرفت و توسعه در حوزه های دیگر را داشت.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از نفت و گاز و ظرفیت های مناسب گردشگری به عنوان دو عنصر مهم و مزیت زا در کشور نام برد و گفت: کشور ما از لحاظ دارا بودن منابع عظیم نفت و گاز و بهره مندی از اماکن مختلف گردشگری و فرهنگی، جز رتبه های برتر دنیاست ولی متاسفانه در کنار این موضوع به استفاده از موقعیت ترانزیتی جمهوری اسلامی و بخصوص آذربایجان شرقی آن چنان که باید و شاید توجه نشده است.

پورمحمدی در همین راستا بیان کرد: با توجه ویژه به استفاده از ظرفیت ترانزیتی استان باید مراودات اقتصادی خود را با کشورهای همسایه افزایش داده و این استان را بار دیگر به دروازه ورود آسیا به اروپا تبدیل کنیم.

وی به آخرین وضعیت برخی از آزادراه و سایر راه های مواصلاتی استان نیز اشاره کرد و گفت: اتصال جاده تبریز- اهر به جمهوری آذربایجان و اتصال نهایی جاده تبریز- بازرگان به ترکیه از جمله مسائلی است که باید در افزایش توجه به استفاده حداکثری از ظرفیت ترانزیتی استان مورد توجه قرار گیرد که در صورت تحقق این مهم، شاهد اشتغال زایی بسیار زیاد در منطقه و رونق صنعت حمل و نقل خواهیم بود.

وی اظهار داشت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اقتصادی کشورهای اوراسیا نیز اتفاق بسیار مبارکی است که استقرار دبیرخانه این اتحادیه در تبریز می تواند تحول عظیمی در بخش های مختلف اقتصادی و رونق صنعت حمل و نقل در بین کشورهای عضو ایفا کند.

وی بر ضرورت بهره برداری هرچه بیشتر از ظرفیت معادن استان نیز تاکید کرد و افزود: همچنان که حساب های بانکی معادن استان همچون مس سونگون به استان منتقل شده است باید تمامی معادن فعال در استان نیز از توان شرکت های خدماتی این استان در حوزه حمل و نقل و سایر بخش ها استفاده کنند. معنایی ندارد که نیازهای معادن ما توسط شرکت های خارج از استان تامین شود.

در این مراسم از راهداران و رانندگان برتر استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار