معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: مرز مهران برای تردد اتباع خارجی کشورهای مختلف به کشور عراق باز است و هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۸۰۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 18 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری  اظهار داشت: تردد اتباع خارجی در قالب کاروانی یا انفرادی برای سفر به عراق از مرز مهران مجاز است.

وی افزود: مراوده های تجاری و بازرگانی از مرز مهران با بازرگانان عراق به قوت خود باقی است هرچند از ورود کامیون های ترانزیتی و کاپوتاژ ایرانی به داخل خاک عراق ممانعت می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه مشکل از وضعیت ناامن عراق است، تاکید کرد: بجز سفرهای بسیار ضروری و مهم با توجه به شرایط ناامن عراق از سفر اتباع ایرانی به این کشور جلوگیری می شود.

نوذری اضافه کرد: از طرف ایران هیچ مشکلی برای تردد جود ندارد اما عراق در وضعیت نابسامانی برای پذیرش زائران قرار دارد.

وی گفت: تا اطلاع بعدی و آرام شدن تنش های موجود درکشور عراق، این کشور آمادگی پذیرش زائران و تامین امنیت آنها را ندارد بنابراین زائران سفر به عراق را تا اطلاع بعدی به تاخیر انداخته و از حضور در مرز مهران خودداری کنند.

معاون سیاسی امنتی استاندار ایلام تاکید کرد: هم اکنون بیشتر نقاط عراق از جمله شهرهای مذهبی این کشور نظیر کربلا و نجف به علت ناآرامی ها در وضعیت تنش زایی قرار دارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار