مسئول اداره منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب گفت: در پی وقوع آتش سوزی در جنگلهای بلوط شهرستان گیلانغرب حدود ۱۰۰ هکتار از جنگلهای ارزشمند این منطقه طعمه حریق شد.
کد خبر: ۸۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 22 August 2015
جبار ولی پور اظهار داشت: از ظهر روز پنجشنبه ۲۹ مرداد ماه جنگلهای بلوط و درختان پسته وحشی شهرستان گیلانغرب دچار حریق شده که پس از مهار از سوی نیروهای منابع طبیعی، فرمانداری و بخشداری دوباره شعله ور شد که به یاری خداوند شب گذشته موفق به مهار کامل آتش سوزی شدیم.

وی میزان خسارت وارده در پی وقوع آتش‌سوزی به جنگلهای بلوط شهرستان گیلانغرب را ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: به طور متوسط به ازای هر هکتار ۵ میلیون تومان خسارت ناشی از آتش سوزی به وجود آمده است.

ولی پور هلال احمر، بخشداری مرکز و گواور، فرمانداری و شهرداری را از دستگاه‌های یاری رسان به منابع طبیعی در امر اطفاء حریق نام برد و گفت: جنگلها سرمایه ملی ما هستند و نباید با آتش کشیدن آن، این سرمایه ارزشمند را نابود کرده و هزاران اصله درخت رادر این شرایط نا به سامان خشکسالی از بین ببریم.

مسئول اداره منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب در ادامه افزود: در پی وقوع آتش‌سوزی در جنگلهای بلوط گیلانغرب حدود ۱۰۰ هکتار از این جنگل‌ها طعمه حریق شد.

وی خواستار توجه بیش از پیش هموطنان در مراقبت از منایع طبیعی خدادادی شد و گفت: شهروندان در صورت روشن شدن آتش در جنگلها حتما از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار