معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: با اجرای طرح پویش در تلاشیم تا چندسال آینده تمامی پژوهش‌های این دانشگاه را به سمت کاربردی شدن پیش ببریم.
کد خبر: ۸۰۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 15 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی مهراس مهرابی به مناسبت هفته پژوهش بااشاره به آمار پایین پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه‌های کشور، اظهارکرد: درحال حاضر یکی از بزرگترین مشکلاتی که در امر پژوهش در کشور وجود دارد، پژوهش‌هایی است که کاربردی نیستند و براساس نیازهای داخلی نوشته نشده‌اند.  

وی افزود: در دانشگاه‌های ایران اساتید زیادی داریم که دانش آموخته دانشگاه‌های خارجی هستند و در حوزه پژوهش هم بیشتر تلاش می‌کنند تا دنباله‌رو و تکمیل کننده پژوهش‌های انجام شده در این دانشگاه‌ها باشند، تا اینکه پژوهش‌هایی برمبنای نیازهای کشور انجام دهند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد کرمانشاه تصریح کرد: از سوی دیگر مجلات خارجی هم تنها به دنبال چاپ مقالاتی هستند که خروجی و اطلاعات آن مشکلات کشورهایشان را حل کند و برای همین دانشجویان و اساتید ما نیز که در پی چاپ مقالاتشان در مجلات خارجی هستند، بیشتر به این سمت گرایش پیدا می کنند.

وی در ادامه با تاکید براینکه این رویکرد باید در دانشگاه‌های کشور تغییر کند، عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف باید در گام اول نیازهای کشور را به اساتید و دانشجویان نشان دهیم و بعد آنها را ترغیب کنیم تا پژوهش‌هایشان را به این سمت ببرند.

مهرابی اضافه کرد: دانشگاه آزاد کرمانشاه از ابتدای سال تحصیلی 98 برای تحقق این هدف برنامه‌هایی را آغاز کرده که یکی از آنها راه اندازی طرح پویش است.

وی تاکید کرد: در این طرح تمامی نیازهای استان، منطقه و کشور را در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف شناسایی کرده‌ایم و روی سایت دانشگاه قرار داده‌ایم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد کرمانشاه افزود: براین اساس دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه که کار پژوهشی دارند ملزم هستند به سایت دانشگاه مراجعه کنند و موضوع پژوهش خود را از میان یکی از موضوعاتی که روی سایت قرار داده‌ایم، انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: این نیازسنجی طبق رایزنی‌هایی که با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه آنها انجام داده‌ایم صورت گرفته و موضوعات روی سایت هم مدام بروزرسانی می‌شود.

مهرابی تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این طرح تا چند سال آینده تمامی پژوهش‌هایی که در دانشگاه آزاد کرمانشاه انجام می‌گیرد، به سمت کاربردی شدن پیش برود.

وی در ادامه از انجام بیش از هشت مورد پژوهش تقاضا محور در این دانشگاه از ابتدای امسال خبرداد و گفت: رقم این قراردادها نزدیک به یک میلیارد تومان است و بیشتر در حوزه‌های علوم انسانی، انرژی و ... هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار