افزایش 25 درصدی گازگرفتگی در استان
امروزه به برکت افزایش شبکه پوشش گاز طبیعی، صف های خرید نفت به خاطره تبدیل شده است. اما راحتی و گرمای دلپذیر بخاریهای گازسوز خطرات جانبی جدیدی به ارمغان آورده است و که به اصطلاح به آن مرگ خاموش می گویند.
کد خبر: ۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰ 25 February 2015

امروزه به برکت سرمایه گذاریهای انجام شده و افزایش شبکه پوشش گاز طبیعی، اکثر اهالی استان برای تامین سوخت زمستان ، دیگر دغدغه های دهه 60 را ندارند و صف های خرید نفت به خاطره تبدیل شده است. اما راحتی و گرمای دلپذیر بخاریهای گازسوز خطرات جانبی جدیدی به ارمغان آورده است و که به اصطلاح به آن مرگ خاموش می گویند.

به گزارش تابناک اردبیل، در حالی که اوایل هفته جاری برف و سرما در مناطق مختلف اردبیل حاکم شده بود، باز هم با افزایش استفاده از وسایل گرمازا اخباری از گازگرفتگی و مرگ خاموش در استان اردبیل منتشر شد.

در آخرین مورد ، چهارم اسفند ماه یکی از اهالی روستای حاج عوض قشلاقی در پارس آباد مغان بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست داد.

مرگ خاموش یا از بابت نشت گاز منواکسید از لوله بخاریهای وآبگرم کن ها ایجاد می شود یا اینکه بخاطر استنشاق مستقیم گازی است که از اتصالات غیر استاندارد نشت می کند.

براساس اعلام پزشکی قانونی در سال‌جاری با کشته شدن 10 نفر به به دلیل گازگرفتگی و مسمومیت ناشی از گاز منواکسیدکربن، پدیده مرگ خاموش در استان رشد 25 درصدی داشته است.

در بین کشته‌شدگان هفت نفر مرد و سه نفر زن بودند که علت اصلی آن نیز بی‌احتیاطی از وسایل گرمایشی و گازسوز بوده است.

اگر چه زمستان امسال به زودی خداحافظی می کند اما جا دارد آموزشهای لازم در مورد استفاده صحیح از وسایل گرمازا در طول سال به مردم گوشزد شود .

وقتی می توان با صرف چند دقیقه وقت برای بازرسی وضعیت دودکش ها واتصالات وسایل گرمازا از سلامت خانواده وکودکان خود مطمئن بود ، چرا باید با سهل انگاری استرس وخطر یک عمر پشیمانی غیر قابل جبران را به جان خرید؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار