کارخانه تولید ابر و اسفنج در شهرری در کام آتش فرو رفت.
کد خبر: ۸۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 21 August 2015
به گفته مدیر عملیات منطقه 7 آتش نشانی علت بروز این آتش سوزی بزرگ هنوز مشخص نشده و کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی موضوع هستند.

سید هادی میرافضلی گفت: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشت.

وی گفت: به محض اطلاع از وقوع حادثه توسط کارگران کارخانه در ساعت 30 دقیقه بامداد روز پنجشنبه، ستاد فرماندهی، آتش نشانان ایستگاه های 9، 47، 50، 86، سه دستگاه تانکر آب، خودروهای حامل کف، نورافشان و تدارکات 8 و نیز آتش نشانان باقرشهر، پالایشگاه تهران و شرکت نفت بهران را به محل وقوع حادثه در شهرری اعزام کرد.
میرافضلی با اشاره به اینکه باراندازی به وسعت 6 هزار مترمربع که نیمی از آن مسقف و محل تولید و انبار ابر و اسفنج شده بود، به علت نامشخصی آتش گرفت اضافه کرد: تمامی محوطه ی داخل سوله ها و فضای باز و محل انبار مملو از ابر و اسفنج تولید شده بود که همگی طعمه آتش شد.

وی ادامه داد: آتش نشانان با استفاده از دستگاه های تنفسی وارد کارخانه شدند و به سرعت با استفاده از لوله های آبده به مبارزه با شعله های آتش که تا ارتفاع ده متر به آسمان زبانه می کشید پرداختند و توانستند با تلاش بسیاراز توسعه آتش سوزی که در حال سرایت به کارخانه های مجاور و بشکه های مواد نفتی و مواد اولیه ی تولید ابر و اسفنج بود جلوگیری کنند.

میرافضلی با بیان اینکه براثر شدت آتش سوزی و سریع الاشتعال بودن مواد اسفنج و تولید حرارت بالا، سقف ها و دیواره های سوله ها تخریب شده بود افزود: آتش نشانان پس از مهار آتش مانع از رسیدن شعله ها به انبارهای مواد اولیه، مخازن گاز و سوله های کارخانه های مجاور شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار