مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از سنگ اندازی و همراهی نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای راه اندازی موسسات حمل و نقل گردشگری در استان انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۹۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 19 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری، از تلاش برای تکمیل زنجیره گردشگری استان خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم به گردشگری استان رونق دهیم، نیاز است تا زنجیره این صنعت را در استان تکمیل کنیم.

وی یکی از نقایص کنونی زنجیره گردشگری استان را عدم وجود شرکت‌های حمل و نقل گردشگری اعلام کرد و افزود: از حدود هشت ماه پیش سه درخواست برای راه اندازی شرکت‌های حمل و نقل گردشگری در استان داشتیم که باتوجه به ضرورت وجود چنین شرکت‌هایی در استان گام‌هایی را برای کمک به آنها برداشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: از آنجایی که متقاضیان تاسیس این شرکت‌ها در استان نیاز به اخذ تسهیلاتی برای خرید خودرو دارند، برای همین با کمک استاندار آنها را به بانک کشاورزی و پست بانک معرفی کردیم تا از محل تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله زده به هرکدام حدود 9 میلیارد تومان تسهیلات بدهند.

وی به سنگ اندازی‌هایی که بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات داشته‌اند اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی هشت ماهی که این سرمایه گذاران را به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم، علیرغم اینکه همه مدارک و تضامین را آماده کرده‌اند و پای کار هستند، اما بانک‌ها هربار به بهانه‌های مختلف از پرداخت تسهیلات امتناع می‌کنند.

قادری تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم این مشکل را حل کنیم از استاندار خواستیم تا به این مسئله ورود کند که پس از ورود ایشان و تذکری که به بانک‌ها دادند، تاحدودی از بهانه‌ها کم شد، اما اخیرا دوباره ایرادهای جدیدی را مطرح کرده‌اند.

وی با انتقاد از مانع تراشی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران در بخش گردشگری استان، عنوان کرد: اگر این شرکت‌ها راه اندازی شوند هرکدام می‌توانند 40 نفر اشتغالزایی برای استان بدنبال داشته باشند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار