مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی عضویت در کتابخانه‌های استان رایگان است.
کد خبر: ۷۹۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 19 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،معصومه حسنی‌خوانسار ، اظهار داشت: در حال حاضر 106 باب کتابخانه عمومی با حدود یک‌میلیون 150 هزار جلد کتاب در استان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه ادامه داد: 87 مورد از این تعداد کتابخانه‌های نهادی و 18 باب از آن‌ها نیز مشارکتی است.

وی افزود: هشت مورد از کل کتابخانه‌های نهادی روستایی و سه مورد به صورت سیار است که در شهرستان‌های هرسین، جوانرود و قصرشیرین فعالیت می‌کنند.

حسنی‌خوانسار با اعلام اینکه 70 هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه عضو فعال کتابخانه‌ها هستند، گفت: به ازای هر دو نفر جمعیت در استان یک جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود است.

برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان کرمانشاه از 23 آبان‌ماه با شعار «حال خوش خواندن» آغاز شده و تا 30 همین ماه ادامه دارد به گفته این مسؤول، در کتابخانه‌های عمومی استان در طول این هفته عضویت رایگان است.

وی افزود: علاقه‌مندان برای عضویت می‌توانند با به همراه داشتن یک‌قطعه عکس و کارت شناسایی به کتابخانه‌های عمومی استان مراجعه کنند.

حسنی‌خوانسار، برگزاری 29 نشست رونمایی، برگزاری 60 نشست کتابخوانی در سطح مدارس استان، قصه‌خوانی و کتاب‌خوانی برای کودکان در سطح کتابخانه‌های عمومی، برگزاری 57 نشست کتابخوان کتابخانه‌ای در سطح کتابخانه‌های عمومی، برگزاری دوره‌های آموزش قصه‌گویی برای بزرگسالان، برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع کتاب و...، را از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان کرمانشاه اعلام کرد.

وی اهم این فعالیت‌ها را برگزاری مراسم استانی در روز چهارشنبه، 29 آبان‌ماه دانست و گفت: بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب‌ها از دیگر برنامه‌های تدارک‌دیده برای این هفته است، یک‌سری افراد کتاب‌هایی را به امانت برده و در موعد مقرر کتاب‌ها را تحویل کتابخانه‌ها نداده، لذا از روز 23 تا 30 آبان‌ماه بخشودگی جرائم اعمال می‌شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار